انتقاد گزارشگر سازمان ملل از محدودیت‎ها برای حامیان فلسطین در کانادا

13:52 - 03 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۴۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتقاد گزارشگر سازمان ملل از محدودیت‎ها برای حامیان فلسطین در کانادا
گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر در فلسطین از ممنوعیت استفاده از چفیه توسط کسانی که در حمایت از آرمان فلسطین در کانادا تجمع کرده بودند، انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان - فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر در فلسطین در پیامی از ممنوعیت استفاده از چفیه توسط کسانی که در حمایت از آرمان فلسطین در کانادا تجمع کرده بودند، انتقاد کرد.

وی نوشت: بدنام کردن و ممنوعیت فزاینده نماد‌های سنتی هویت فلسطینی مانند پرچم، شعار‌های سنتی، چفیه (پارچه طرح سیاه/سفید که توسط کشاورزان فلسطینی استفاده می‌شود و به‌طور فزاینده‌ای با مبارزات فلسطینی‌ها برای آزادی مرتبط است) ضربه‌ای به حق تعیین سرنوشت آن‌ها است: حق وجود به‌عنوان یک ملت از نظر فرهنگی و سیاسی.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در ادامه افزود: در زمانی که خشونت علیه فلسطینی‌ها تحت اشغال (رژیم) اسرائیل شدت گرفته، نمایش نماد‌های هویت فلسطینی هم اقدامی برای همبستگی با مظلومان و هم موضعی قاطع در دفاع از آزادی بیان است.

آلبانیز، تاکید کرد که تلاش مشروع برای حقوق خود هرگز نباید به‌عنوان یک اقدام خشونت‌آمیز علیه دیگری تعبیر شود.

طی روز‌های گذشته، تد آرنوت، رئیس مجلس قانون‌گذاری انتاریو از حزب محافظه‌کار، استفاده از چفیه را در کوئینز پارک ممنوع کرد و گفت هرگونه پوشش که هدف از آن ابراز عقیده سیاسی باشد، مجاز نیست.

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان ملل غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *