گزارشگر ویژه سازمان ملل: دیوان بین‌المللی دادگستری ارتکاب نسل‌کشی در غزه را تایید کرد

11:04 - 21 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۳۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارشگر ویژه سازمان ملل: دیوان بین‌المللی دادگستری ارتکاب نسل‌کشی در غزه را تایید کرد
فرانچسکا آلبانیز، با اشاره به بررسی پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری، گفت: دیوان این واقعیت را که رژیم اسرائیل مرتکب نسل‌کشی در غزه شده است، به رسمیت شناخته است.

خبرگزاری میزان - گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به برگزاری نخستین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان به دلیل تسهیل ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه، با انتشار مطلبی در فضای مجازی نوشت: دیوان بین‌المللی دادگستری هنوز به‌طور کامل پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل را بررسی نکرده که پرونده شکایت جدیدی را علیه اسرائیل آغاز کرد، اما این واقعیت را که اسرائیل مرتکب نسل‌کشی در غزه شده است، به رسمیت شناخته است.

آلبانیز در ادامه تصریح کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل و چند کشور حامی اسرائیل توصیه و تاکید کرده که اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه را در دستور کار خود قرار دهند.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل همچنین تاکید کرد: من پرونده شکایت علیه اسرائیل را بررسی کردم و به استدلال دلایل منطقی به این نتیجه رسیدم که اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌کشی شده است.

وی پیش از این در نشست شورای حقوق بشر از کشور‌ها خواسته بود که به تعهدات خود پایبند بمانند و تحریم‌هایی از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند تا اطمینان حاصل شود که چنین رفتاری تکرار نخواهد شد.

آلبانیز اعلام کرد که از زمانی که کار تحقیق و تهیه گزارش درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی را آغاز کرده، بار‌ها از جانب این رژیم تهدید شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *