رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تداوم حملات پلیس آمریکا به اعتراض‌های دانشجویی؛ دانشگاه‌ها به منطقه جنگی تبدیل شدند

9:54 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۹۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تداوم حملات پلیس آمریکا به اعتراض‌های دانشجویی؛ دانشگاه‌ها به منطقه جنگی تبدیل شدند
استفاده پلیس آمریکا از تسلیحات و تجهیزات مختلف برای اعمال خشونت علیه دانشجویان معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین، بیش از پیش توجهات جهانی را در موضوع تحولات اخیر در دانشگاه‌های این کشور جلب کرده است.

خبرگزاری میزان – جدیدترین اخبار مربوط به تحولات مربوط به تجمع‌های اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا با هدف حمایت از فلسطین و محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، از تداوم حملات خشونت‌بار پلیس این کشور به مراکز یاد شده حکایت دارد.

براساس جدیدترین اخبار، پلیس نیویورک پس از یورش به محوطه دانشگاه کلمبیا، شماری از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی را دستگیر کرد؛ در عین حال، براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، صد‌ها نفر از اعضای گروه واکنش استراتژیک پلیس نیویورک در نزدیکی دانشگاه کلمبیا مستقر شدند.

 

تداوم حملات پلیس آمریکا به اعتراض‌های دانشجویی؛ دانشگاه‌ها به منطقه جنگی تبدیل شدند

رئیس دانشگاه کلمبیا نیز از پلیس نیویورک خواست تا ۱۷ مه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در محوطه دانشگاه بماند تا اطمینان حاصل شود که چادر‌های تحصن دیگر برپا نخواهد شد؛ مدیریت دانشگاه کلمبیا همچنین از دانشجویان خواست برای حفظ امنیت خود در مکان‌های امن پناه بگیرند.

در عین حال، پلیس دانشگاه سیتی کالج نیویورک را بست و به کسی اجازه ورود نداد؛ پلیس نیویورک مدعی است که به درخواست مقام‌های دانشگاه‌های این شهر اقدام به حمله به این مراکز کرده است.

آخرین آمار‌ها از حملات پلیس به دانشگاه‌های آمریکا از بازداشت دست‌کم هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های سراسر آمریکا حکایت دارند.

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به خبر حمله پلیس نیویورک به دانشگاه کلمبیا، از معترضان دانشجو در این دانشگاه به‌عنوان جنایت‌کار یاد کرد.

 

تداوم حملات پلیس آمریکا به اعتراض‌های دانشجویی؛ دانشگاه‌ها به منطقه جنگی تبدیل شدند

حملات پلیس آمریکا به دانشگاه‌های این کشور با هدف سرکوب تجمع‌های مسالمت‌آمیز با خشونت‌های نگران‌کننده‌ای همراه بوده است؛ ضمن اینکه موضوع تسلیحات و تجهیزات مورد استفاده این نهاد در حمله به دانشگاه‌ها نیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن نگران‌کننده خواندن برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان معترض در این کشور، اعلام کرد: آزادی بیان و حق تجمع مسالمت‌آمیز برای جامعه اساسی است.

این واکنش دیرهنگام سازمان ملل در حالی اعلام شد که پلیس طی ۲ هفته گذشته به دانشگاه‌های دیگر در سراسر آمریکا حمله کرده که بر اثر آن‌ها درگیری‌های جدی و خشونت‌باری رخ دادند.

تجهیزات پلیس آمریکا در حمله به دانشگاه‌های این کشور

دانشجویان دانشگاه‌های سراسر آمریکا از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، همزمان با آغاز جدیدترین دور حمله رژیم صهیونیستی به غزه در پانزدهم مهر ۱۴۰۲، با برگزاری تظاهرات، تجمع‌های اعتراضی و راهپیمایی‌ها خواستار آتش‌بس در غزه و پایان همکاری دانشگاه‌هایشان با رژیم صهیونیستی شدند.

بازداشت دانشجویان و اساتید معترض در دانشگاه کلمبیا و دیگر دانشگاه‌های آمریکا جنبش دانشجویی را تقویت کرد که در حال حاضر به شکل جدی‌تری در سراسر آمریکا در جریان است.

یکی از مهم‌ترین موضوع‌های مربوط به حملات پلیس آمریکا به دانشگاه‌های این کشور، استفاده افسران پلیس و گارد ملی آمریکا از از زور شدید و تسلیحات خطرناک‌ علیه معترضان است؛ این در حالی است که معترضان شامل استادان و دانشجویان با آزارو اذیت، تهدید، رفتارهای نابرابر و ... نیز مواجه هستند.

 

براساس گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی در این باره، پلیس آمریکا در حملاتی که در روزهای اخیر به دانشگاه‌های این کشور داشته از انواع تجهیزات، مانند شوکر، باتوم، گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی علیه معترضان، استفاده کرده است.

خودرو‌های آب‌پاش نیز از جمله وسایلی هستند که پلیس آمریکا از آن‌ها برای مقابله با اعتراض‌های دانشجویی در این کشور استفاده می‌کند.

در حالی که گزارش‌ها از جدیدترین حمله پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا اعلام می‌کند که پلیس نیویورک صبح روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت با کامیون‌های حامل واحد‌های ویژه وارد این دانشگاه شد، گزارش رسانه‌های آمریکایی، نشان می‌دهند که نیرو‌های پلیس در این حمله با کلاه، سپر‌های بالستیک و دیگر تجهیزات ضد شورش وارد ساختمان دانشگاه شده و دست به تخریب گسترده زدند؛ آن‌ها همچنین از نارنجک‌های صوتی استفاده کردند.

تصاویر منتشر شده از این حمله نشان می‌دهد که پلیس نیویورک همچنین از یک وسیله نقلیه دارای سطح شیب‌دار برای ورود به سالن همیلتون دانشگاه کلمبیا استفاده کرد.

پیشتر نیز گزارش‌هایی از نگران‌کننده بودن تسلیحات و تجهیزات مورد استفاده پلیس آمریکا در یورش به دانشگاه‌های این کشور منتشر شده بود؛ گزارش‌های یاد شده تاکید داشتند که دانشگاه‌های این کشور به منطقه جنگی تبدیل شده‌اند.

در گزارش گاردین از حمله پلیس به دانشگاه اموری آتلانتا ایالت جورجیا آمریکا آمده است که این دانشگاه به یک منطقه جنگی تبدیل شده است.

براساس گزارش گاردین، پلیس برای سرکوب اعتراض‌های دانشجویان در دانشگاه اموری از اسپری فلفل، شوکر و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد.

 

نیوزویک نیز در گزارشی به موضوع استفاده پلیس آمریکا از تک‌تیراندازان در ساختمان‌های مشرف به دانشگاه‌های محل اعتراض‌ها خبر داده و نوشت: براساس تصاویر منتشر شده تک‌تیراندازان دارای تجهیزاتی شامل سه‌پایه و سلاح گرم دوربرد بودند.

 

تداوم حملات پلیس آمریکا به اعتراض‌های دانشجویی؛ دانشگاه‌ها به منطقه جنگی تبدیل شدند

پلیس آمریکا در سرکوب اعتراض‌های دانشگاه جورجیا نیز از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

گزارش‌های مختلفی نیز نشان می‌دهند که پلیس طی ۲ هفته گذشته در حمله به دانشگاه‌های آمریکا از تجهیزات تاکتیکی ضد شورش به شکل گسترده برای سرکوب دانشجویان استفاده کرد.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *