رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان و اساتید؛ سرکوب معترضان با شوکر و گاز‌اشک‌آور

14:19 - 11 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۸۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان و اساتید؛ سرکوب معترضان با شوکر و گاز‌اشک‌آور
پلیس آمریکا مانند اعتراضات دیگر در این کشور از تجهیزات گسترده، از جمله گلوله‌های لاستیکی، شوکر و گاز اشک‌آور علیه دانشجویان معترض استفاده می‌کند.

خبرگزاری میزان - دانشجویان دانشگاه در سراسر آمریکا از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با تظاهرات، تجمعات اعتراضی و راهپیمایی‌ها خواستار آتش‌بس در غزه و پایان همکاری دانشگاه‌هایشان ابا رژیم صهیونیستی شده‌اند.

بازداشت دانشجویان و اساتید معترض در دانشگاه کلمبیا و دیگر دانشگاه‌های آمریکا جنبش دانشجویی را تقویت کرد و اکنون در همه نقاط آغاز شده است.

جوآت دونوون، کارشناس سیاسی در مقاله‌ای که از سوی گاردین منتشر شده، نوشت: طی چند هفته آینده، شاهد برپایی ده‌ها اردوگاه دانشگاهی دیگر خواهیم بود، زیرا فعالان تاکتیکی را پیدا کرده‌اند که توجه دولت را در یک زمان حساس به خود جلب می‌کند.

حال یکی از موضوعاتی که توجهات بسیاری را در این اعتراضات به خود جلب کرده، استفاده افسران پلیس و گارد ملی آمریکا از از زور علیه معترضان است. 

خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان و اساتید؛ سرکوب معترضان با شوکر و گاز‌اشک‌آور

براساس گزارش‌ها، افسران از انواع تجهیزات، مانند شوکر، باتوم، گاز اشک‌آور و کلوله‌های لاستیکی علیه معترضان، که دانشجویان و اساتید هستند، استفاده کرده است.

سازمان‌دهندگان تظاهرات‌های حمایت از فلسطین در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا گفتند که افسران پلیس مسئول معترضانی هستند که در طول زمان برپایی اردوگاه در محوطه دانشگاه مورد حمله قرار گرفتند.

سازمان‌دهندگان در بیانیه‌ای گفتند: پلیس ایالتی جورجیا، اداره پلیس آتلانتا و اداره پلیس اموری همگی مسئولیت این اقدام آشکار تروریستی را بر عهده دارند. 

خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان و اساتید؛ سرکوب معترضان با شوکر و گاز‌اشک‌آور

سازمان‌دهندگان گفتند که معترضان به درخواست از دانشگاه اموری برای کناره‌گیری کامل از همه برنامه‌هایی که آپارتاید رژیم صهیونیستی را ممکن می‌کند، ادامه خواهند داد.

آن‌ها همچنین خواستار پایان دادن به وحشیگری پلیس آمریکا و آزادی فوری تمامی فعالان بازداشت شده، شدند. 

سازمان‌دهندگان می‌گویند: با وجود خشونت‌هایی که از سوی رئیس دانشگاه مورد حمایت است، تظاهرات‌کنندگان به اقدامات خود در محوطه دانشگاه ادامه می‌دهند و از جامعه گسترده‌تر آتلانتا می‌خواهند که به آن‌ها بپیوندند.

آزار و اذیت، تهدید به مرگ، کلیشه‌سازی، رفتار نابرابر و سپس گاز اشک‌آور، خودرو‌های آب‌پاش و گلوله‌های لاستیکی، همگی دانشجویان معترض در سراسر آمریکا را هدف قرار می‌دهند.

فیلم‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد پلیس معترضان را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهد، دمشجویان را روی زمین می‌کشد و آن‌ها را با دستبند می‌برد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *