وضعیت خطرناک پناهجویان در مرزهای لهستان

13:25 - 14 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۳۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت خطرناک پناهجویان در مرزهای لهستان
سالانه پناهجویان بسیاری در مسیر رسیدن به اروپا از مرزهای لهستان عبور کرده و در این مسیر با مشکلات و خطرت بسیاری مواجه می‌شوند.

خبرگزاری میزان - مرز بین لهستان و بلاروس یک منطقه بسیار خطرناک و غیرقابل پذیرش برای مهاجران است و سالانه ده‌ها هزار نفر با تلاش برای ورود به اتحادیه اروپا از این مسیر جان خود را به خطر می‌اندازند.

این مهاجران پس از عبور از مرز بلاروس وارد لهستان شده‌اند، درست مانند هزاران مهاجر دیگر که از سال ۲۰۲۱ این کار را انجام داده‌اند.

مهاجران از سوی مرزبانان لهستانی رهگیری می‌شوند؛ تصاویر مهاجران به همراه صد‌ها کودکی که در پشت سیم خاردار گیر افتاده بودند در کانال‌های رسانه‌ای پخش شده است.

به نظر می‌رسد که جنگل‌های مرزی لهستان از سال ۲۰۲۱ به بعد آرامش خود را بازیافته است؛ با این حال، در حالی که تعداد مهاجران در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته، گروه‌های کوچکی از پناهجویان هنوز به‌طور مداوم از این منطقه عبور می‌کنند.

آن‌ها به سادگی کمتر قابل مشاهده هستند، زیرا مسیر آن‌ها اکنون کل منطقه مرزی را در بر می‌گیرد که سه‌چهارم مرز ۱۸۶ کیلومتری لهستان با بلاروس را پوشش می‌دهد.

به گفته سخنگوی گشت مرزی لهستان، در سال ۲۰۲۳، ۲۶ هزار تلاش برای عبور از مرز این کشور شناسایی شد، در مقایسه با ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر در سال ۲۰۲۲ و ۳۵ هزار نفر در سال ۲۰۲۱.

از آغاز سال جاری میلادی (دی ماه ۱۴۰۲) ۸ هزار و ۲۰۰ تلاش برای عبور از مرز لهستان ثبت شده است؛ یک فرد ممکن است چندین بار قبل از موفقیت در عبور از مرز این تلاش را انجام دهد.

شکستگی، جراحت و فلج شدن پناهجویان

در حالی که مقامات لهستانی اجازه دادند حدود دو میلیون اوکراینی از مرز جنوبی این کشور عبور کنند، منطقه مرزی پودلاسکی برای اتباع سوریه، عراق، افغانستان، سومالی، اتیوپی یا دیگر کشور‌ها کاملا بسته است.

لهستان در سال ۲۰۲۲، زمانی که ساخت حصار مررزی را تکمیل کرد، موضع افراطی خود را تقویت کرد.

این دیوار مرزی، ۱۸۶ کیلومتر طول و ۵ متر ارتفاع دارد و بالای آن سیم خاردار قرار گرفته و تمام مرز با بلاروس را در بر می‌گیرد.

ارتفاع حصار به‌تازگی با اضافه شدن سیم خاردار بیشتر از دو برابر شده و منطقه اطراف به صورت ۲۴ ساعته به وسیله دوربین‌های تصویربرداری حرارتی فیلم‌برداری و به وسیله پهپادها، پلیس و گشت‌های نظامی نظارت می‌شود.

این اقدامات تعداد افرادی را که از این مرز عبور می‌کنند محدود می‌کند و با این حال محدودیت‌های اعمال شده، افراد را به‌طور کامل متوقف نمی‌کند، مهم‌تر از همهاین که دیوار مرزی عبور از مرز را برای مهاجران بسیار خطرناک‌تر می‌کند.

سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) که از سال ۲۰۲۲ در این منطقه حضور دارد، به افزایش شکستگی، جراحت و فلج شدن در بین افرادی که به آن‌ها کمک می‌کند، اشاره کرده است.

در موارد بسیاری نیز افراد جان خود را در این مسیر از دست می‌دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پناهجویان لهستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *