تبرئه افسر پلیس آمریکا در پرونده قتل دختر ۱۴ ساله

9:48 - 03 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۳۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تبرئه افسر پلیس آمریکا در پرونده قتل دختر ۱۴ ساله
افسر پلیس آمریکا که یک دختر ۱۴ ساله را به قتل رسانده بود، متهم شناخته نشده و دادگاه اتهامی را علیه وی مطرح نکرد.

خبرگزاری میزان - دادستان کالیفرنیا اعلام کرد، یک افسر پلیس لس‌آنجلس در تیراندازی مرگ‌بار سال ۲۰۲۱ به یک دختر ۱۴ ساله که در داخل یک فروشگاه بزرگ کشته شد، متهم نخواهد شد.

پلیس پیش از این گفته بود که پس از حمله مردی به مشتریان در فروشگاه در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ (۲ دی ۱۴۰۰)، والنتینا اورلانا، دختر ۱۴ ساله، در پی شلیک پلیس جان خود را از دست داد.

هنگامی که پلیس به محل تیراندازی رسید و با شلیک گلوله با مظنون روبه‌رو شد، گلوله شلیک شده از سوی افسر به‌طور مرگباری به والنتینا برخورد کرد که بلافاصله وی جان خود را از دست داد.

پلیس لس‌آنجلس ویدیویی از تیراندازی مرگ‌بار به این دختر ۱۴ ساله‌ای که در فروشگاه بود منتشر کرد.

وزارت دادگستری کالیفرنیا به‌تازگی گزارشی را منتشر و در آن جزئیات تحقیقات خود را در مورد تیراندازی تشریح کرد.

تبرئه افسر پلیس آمریکا در پرونده قتل دختر ۱۴ ساله

در این گزارش ادعا شده که هیچ اتهامی علیه افسری که این نوجوان را کشته است، وجود ندارد و علیه وی پرونده‌ای تشکیل نخواهد شد.

براساس این گزارش، گرگ مایر، کارشناس اجرای قانون، که پرونده را بررسی کرد، به این نتیجه رسیده که زمان کافی برای این افسر «یا هر افسر دیگری در تلاش برای تاکتیک‌های کاهش تنش در این شرایط» وجود ندارد.

مایر گفته که تیراندازی مرگبار والنتینا، یک حادثه غم‌انگیز، اما غیرقابل پیش‌بینی بود.

دریک مدیسون، افسر پلیس لس‌آنجلس، گفت: به دلیل رسیدگی به دعاوی مدنی، اداره پلیس لس‌آنجلس نمی‌تواند در این مورد اظهار نظر کند.

راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت: بررسی این پرونده به‌ویژه چالش برانگیز بود، زیرا این پرونده شامل از دست دادن دو نفر بود. هرگونه از دست دادن جان افراد یک تراژدی است؛ والنتینا به‌طرز غم‌انگیزی جان خود را از دست داد و تنها دخالت آن‌ها در این حادثه حضور در مکان نامناسب در زمان نامناسب بود.

تبرئه افسر پلیس آمریکا در پرونده قتل دختر ۱۴ ساله

پلیس، فیلم ویرایش شده دوربین‌های نظارتی و فیلم‌های دوربین بدن پلیس را منتشر کرد که وقایع منجر به قتل نوجوان را نشان می‌دهد.

سوابق پزشکی قانونی نشان می‌دهد که گلوله شلیک شده به سمت مظنون، به اشتباه به قفسه سینه والنتینا اصابت کرده و به کشته شدن او منجر شده است.

وزارت دادگستری کالیفرنیا در این گزارش گفت: شواهد، فراتر از یک شک منطقی، نشان نمی‌دهد که افسر پلیس بدون قصد دفاع از خود و دیگران در برابر آنچه که به‌طور منطقی معتقد بود مرگ قریب‌الوقوع یا آسیب جدی بدنی بوده، عمل کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *