افزایش ۱۴۴ درصدی خودکشی در میان نوجوانان سیاه‌پوست آمریکایی

15:50 - 01 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۰۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش ۱۴۴ درصدی خودکشی در میان نوجوانان سیاه‌پوست آمریکایی
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی میان نژادپرستی آنلاین و افکار مرتبط با خودکشی وجود دارد و خودکشی میان جوانان سیاه‌پوست طی ۲۰ سال، افزایشی ۱۴۴ درصدی داشته است.

خبرگزاری میزان - شواهد فزاینده نشان می‌دهد که نژادپرستی آنلاین در آمریکا تلفات ویرانگری را بر جوانان سیاه‌پوست وارد می‌کند.

طبق مطالعه‌ای که به‌تازگی در مجله روان‌پزشکی جاما منتشر شد، کودکان و نوجوانان سیاه‌پوستی که تبعیض نژادی آنلاین را تجربه می‌کنند ممکن است به علائم مربوط به اختلال استرس پس از سانحه مبتلا شوند.

محققان دریافتند این علائم استرس بعد از سانحه نیز به‌طور بالقوه با افکار خودکشی مرتبط است.

اشلی دنیز ماکسی مورمن، یکی از نویسندگان این مطالعه، روانشناس بالینی کودکان در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دی‌سی، گفت که میزان خودکشی جوانان سیاه‌پوست در دو دهه گذشته افزایش یافته است.

گزارشی در سال ۲۰۲۳ از دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز نشان داد که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۰، میزان خودکشی در کودکان و نوجوانان سیاه‌پوست ۱۰ تا ۱۷ ساله آمریکایی ۱۴۴ درصد افزایش یافته که سریع‌ترین افزایش در مقایسه با سایر گروه‌های نژادی و قومیتی است.

محققان مشکوک بودند که نژادپرستی آنلاین ممکن است در خطر خودکشی نقش داشته باشد.

ماکسی مورمن گفت: ما می‌دانیم که آزار و اذیت آنلاین یک مسئله برای همه بچه‌هاست، اما به‌طور خاص، برای جوانان سیاه‌پوست ما، آزار و اذیت آنلاین در قالب تبعیض نژادی آنلاین یک مسئله واقعا بزرگ است.

مطالعه جدید شامل داده‌هایی از ۵۲۵ کودک و نوجوان سیاه‌پوست ۱۱ تا ۱۹ ساله بود که در اواخر سال ۲۰۲۰ جمع‌آوری شد؛ محققان تبعیض نژادی آنلاین را که به‌طور خاص به یک فرد اعمال می‌شد، مانند پیام‌های نژادپرستانه را بررسی کردند.

مورمن گفت؛ در پاسخ به نژادپرستی آنلاین، کودکان و نوجوانان در این مطالعه چندین علامت استرس پس از سانحه را گزارش کردند، از جمله احساس مراقبت و انزوا، داشتن افکار مزاحم که از بین نمی‌روند و پریشانی غیرقابل کنترل.

محققان دریافتند که کودکان و نوجوانانی که نژادپرستی را به صورت آنلاین تجربه کرده‌اند، بیشتر احتمال دارد علائم استرس پس از سانحه را گزارش کنند و آن‌هایی که این علائم را تجربه کرده‌اند بیشتر احتمال دارد افکار خودکشی را گزارش کنند.

با این حال، محققان متوجه نشدند که تجربه نژادپرستی آنلاین مستقیما منجر به افزایش احتمال افکار خودکشی می‌شود؛ ماکسی مورمن گفت که یک مطالعه بزرگ‌تر می‌تواند به کشف ارتباط مستقیم بین این دو کمک کند.

کوین سایمون، نخستین افسر ارشد سلامت رفتاری بوستون و روان‌پزشک کودکان در بیمارستان کودکان بوستون، گفت که علائم استرس پس از سانحه اغلب می‌تواند با علائم افسردگی همپوشانی داشته باشد، که هر دو با افکار خودکشی مرتبط هستند.

سایمون که در این تحقیق جدید دخالتی نداشت، گفت: این‌ها شامل احساس تحریک‌پذیری، داشتن خلق منفی، کم‌خوابی، جدایی از دیگران و افرادی که نمی‌خواهند از فعالیت‌هایی که زمانی از آن‌ها لذت می‌بردند لذت ببرند، می‌شود.

اثرات روانی نژادپرستی فراگیر

کارشناسان دیگر توافق دارند که یافته‌های جدید نشان می‌دهد که تجربه نژادپرستی –چه آنلاین و چه آفلاین– می‌تواند برای جوانان سیاه‌پوست مضر باشد.

مایکل لیندسی، رئیس دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه نیویورک، گفت که مشاهده شواهدی درباره آسیب رساندن به سیاه‌پوستان چه از سوی مجریان قانون و چه از سوی افراد هوشیار، می‌تواند احساس «درماندگی یا ناامیدی» در نوجوانان سیاه پوست درباره آینده خود ایجاد کند.

قرار گرفتن در معرض این تبعیض همچنین می‌تواند سلامت روان آن‌ها را در درازمدت تحت تاثیر قرار دهد و آن‌ها را بیشتر به سمت افسردگی سوق دهد یا آن‌ها را مضطرب کند.

لیندسی گفت: نوجوانان سیاه‌پوست همچنین ممکن است بیش از حد هوشیاری -حالتی از هوشیاری بالا- را تجربه کنند، اگر برخوردی چه در فضای مجازی یا چه در دنیای واقعی داشته باشند که تاثیری تضعیف کننده بر آن‌ها داشته باشد.

وی افزود: حوادث دیگری که ممکن است برای روان کودک سیاه‌پوست مضر باشد شامل اختلالات خانوادگی و جابه‌جایی همراه با ناامنی غذایی و مسکن است.

آماندا کالهون، مقیم ارشد برنامه روانپزشکی ادغام شده بزرگسالان وکودکان آلبرت جی. سولنیت در دانشگاه ییل، گفت که نرخ بالای خودکشی در کودکان و نوجوانان سیاه پوست آمریکایی، ناشی از عوامل آفلاین است که به وسیله نژادپرستی ضد سیاه پوستان، از جمله بزرگسالی، جرم انگاری و موفقیت ایجاد شده است.

کالهون همچنین گفت که تبعیض نژادی می‌تواند برای زنان باردار سیاه‌پوست مضر باشد و می‌تواند منجر به وزن کم هنگام تولد برای نوزادان شود، که نوزادان را بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات روانی در دوران کودکی و بزرگسالی قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: من واقعا فکر می‌کنم عامل اصلی کاهش سلامت روانی که در کودکان سیاه‌پوست می‌بینیم، تجربیات نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان است.

نویسندگان مطالعه اخیر نوشتند که پلتفرم‌های آنلاین باید از ارتباط بین تبعیض نژادی آنلاین، استرس بعد از سانحه و افکار خودکشی آگاه باشند و فضا‌های امن‌تری برای نوجوانان سیاه‌پوست ایجاد کنند.

ماکسی مورمن گفت که برخی از این اقدامات نظارتی شامل نظارت فعال و کاهش سخنان مشوق تنفر است.

او گفت: این واقعا ترسناک است که فکر کنیم جوانان سیاه‌پوست ما ممکن است به دلیل نظرات نژادپرستانه یا الگو‌های رفتاری نژادپرستانه یا پیام‌های نژادپرستانه یا گروه‌های گفت‌وگوی نژادپرستانه افکار خودکشی داشته باشند.

سایمون، به عنوان یک روان‌پزشک سیاه‌پوست، گفت که برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشت روان سفیدپوست در آمریکا، ضروری است که «در مورد تجربیات بیماران سیاه‌پوست خود همدلی کنند و به‌طور کلی کنجکاو باشند. 

او به‌عنوان یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، گفت که مطمئن است تجربیات بیماران خود را تایید می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *