بیمارستان‌های غزه؛ اهداف بی‌دفاع جنایت‌ رژیم صهیونیستی

9:20 - 01 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۹۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بیمارستان‌های غزه؛ اهداف بی‌دفاع جنایت‌ رژیم صهیونیستی
تصاویر ماهواره‌ای جدید، وسعت و عمق تخریب هدفمند بیمارستان‌های غزه از سوی رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهند.

خبرگزاری میزان – تصاویر ماهواره‌ای جدید، میزان خسارت‌های وارده به ۲۴ بیمارستان در غزه بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی را نشان داد.

بحران پزشکی و درمانی در بیمارستان‌های غزه یا آنچه از این مراکز باقی مانده است، فاجعه‌بار است؛ بیمارستان‌ها به سختی می‌توانند بیماران را درمان کنند و کارکنان بیمارستان‌ها تجهیزات، دارو و حتی تخت‌های لازم برای مراقبت از فلسطینی‌های گرفتار در محاصره را که برای زنده ماندن زیر بمباران مداوم رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند، ندارند.

 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های غزه

رژیم صهیونیستی بار‌ها بیمارستان‌های غزه را هدف قرار داده است؛ تعدادی از بیمارستان‌ها به‌طور کلی یا جزئی تخریب شده‌اند؛ تیم پزشکی اعزام شده به غزه از سوی گروه‌های امدادی، وضعیت بیمارستان‌ها را در سطح غیرقابل تصور توصیف کرد.

 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های غزه

به گزارش الجزیره، براساس تجزیه‌وتحلیل تصاویر ماهواره‌ای مربوط به بیمارستان‌های غزه در بازه زمانی ۲۲ اکتبر ۲۰۲۳ (۳۰ مهر ۱۴۰۲) تا ۲۷ مارس ۲۰۲۴ (۸ فروردین ۱۴۰۳) این نتایج به دست آمده است:

در مجموع ۲۴ بیمارستان غزه بر اثر بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی آسیب دیدند.

 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های غزه

۶ بیمارستان در شمال غزه، ۱۰ بیمارستان در شهر غزه، یک بیمارستان در دیرالبلح و ۷ بیمارستان در خان یونس از جمله بیمارستان‌هایی هستند که ارتش رژیم صهیونیستی آن‌ها تخریب یا اشغال کرده است.

 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های غزه

شناخته شده‌ترین بیمارستان آسیب‌دیده از حملات رژیم صهیونیستی، بیمارستان الشفا است؛ ارتش رژیم صهیونیستی در ماه مارس (اسفند) با استفاده از تانک و تیراندازی سنگین به مدت ۱۰ روز بیمارستان الشفا را هدف یورش قرار داده و بخش زیادی از تاسیسات این مجتمع درمانی را ویران کرده و ده‌ها نفر را به شهادت رساند.

 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های غزه

این جنایت رژیم صهیونیستی با ادعای استقرار فرماندهی حماس در الشفا رخ داد؛ ادعایی که شواهد قابل تایید برای آن ارائه نشد.

بیمارستان الشفا به‌عنوان پناهگاه هزاران آواره فلسطینی از ۷ اکتبر تاکنون چهار بار هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت؛ کادر پزشکی و خبرنگاران جز بازداشت‌شدگان به دست رژیم صهیونیستی بودند و گور‌های دسته‌جمعی نیز در محوطه آن کشف شد.

 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های غزه

نیو عرب در گزارشی درباره ۱۹۵ روز تلاش سیستم بهداشتی غزه برای سرپا ماندن زیر فشار جنگ، به مسئله شرایط دشوار پزشکان غزه پرداخته است.

شیفت‌های طولانی بدون استراحت و خواب، روش پزشکان غزه برای مقابله با تلفات‌جمعی قابل توجه تحمیل شده از سوی رژیم صهیونیستی است؛ در عین حال، بزرگ‌ترین چالش برای پزشکان و کادر پزشکی غزه برقراری تعادل میان وظایف حرفه‌ای و زندگی شخصی است.

 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های غزه

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۳۹۰ نفر از کادر درمان غزه را به شهادت رسانده و بیش از ۹۰۰ نفر را مجروح کرده است؛ براساس اطلاعات وزارت بهداشت فلسطین در غزه، ده‌ها پزشک، پرستان و دیگر اعضای کادر درمان غزه بازداشت شده‌اند و اطلاعاتی درباره سرنوشت آن‌ها وجود ندارد.

در نتیجه، نوار غزه از کمبود چشم‌گیر پزشک به‌ویژه در تخصص‌های خاص مانند جراحی قفسه سینه و عروق خونی رنج می‌برد.

 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های غزه

براساس گزارش نیو عرب، چهار بیمارستان بزرگ مرکزی در غزه به دست ارتش رژیم صهیونیستی نابود شدند؛ بیمارستان الشفا که شهر غزه را پوشش می‌داد؛ بیمارستان اندونزیایی که بیت حانون، بیت لاهیا و جبالیا را پوشش می‌داد؛ بیمارستان ناصر که خان یونس را پوشش می‌داد و بیمارستان اروپایی غزه که برای ساکنان میان رفح و خان یونس در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *