رکورد گزارش‌های برده‌داری مدرن در انگلیس

8:55 - 01 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۹۲۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رکورد گزارش‌های برده‌داری مدرن در انگلیس
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که گزارش‌های مربوط به برده‌داری مدرن در انگلیس رکورد زده و به بیشترین حد خود در ۴ سال اخیر رسیده است.

خبرگزاری میزان - مؤسسه خیریه آن‌سین که خط کمک به برده‌داری و بهره‌کشی مدرن را در انگلیس اداره می‌کند، می‌گوید که آن‌ها شاهد تعداد تماس‌های بی‌سابقه در سال ۲۰۲۳ بوده‌اند که برای چهارمین سال متوالی افزایش یافته است.

این موسسه خیریه که یک خط کمک برای گزارش موارد برده‌داری و استثمار مدرن راه‌اندازی کرده است، از افزایش بی‌سابقه تماس‌ها درباره برده‌داری مدرن اطلاعاتی را ارائه کرده است.

در واقع، این خط کمک، ۱۹ درصد افزایش را به ثبت رساند و تعداد تماس‌ها از ۹ هزار و ۷۷۹ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۱۱ هزار و ۷۰۰ تماس در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.

آن سین در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که افزایش تماس‌ها همزمان با افزایش ۳۰ درصدی قربانیان احتمالی شناسایی شده در بخش مراقبت اجتماعی بزرگ‌سالان انگلیس است.

این ارقام به عنوان بخشی از ارزیابی سالانه خط کمک منتشر شده است که به گفته این موسسه خیریه، یکی از دقیق‌ترین گزارش‌ها در مورد ماهیت برده‌داری مدرن را در انگلیس ارائه می‌دهد.

افزایش قربانیان بالقوه برده‌داری مدرن در سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳، ۹۱۸ قربانی بالقوه برده‌داری مدرن در بخش مراقبت مشخص شدند که نسبت به رقم ۷۰۸ مورد سال ۲۰۲۲، ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جاستین کارتر، مدیر آن‌سین و یکی از نویسندگان این گزارش، گفت: برای ما دلگرم‌کننده است که همچنان شاهد افزایش تعداد تماس‌ها با این خط کمک هستیم، که نشان می‌دهد ما در افزایش آگاهی در مورد این موضوع موفق هستیم.

کارتر برده‌داری و استثمار مدرن را جنایت شنیع خواند که در انگلیس مدرن و مترقی که مدعی است به حقوق بشر اهمیت می‌دهد، جایی ندارد.

این موسسه خیریه می‌گوید همچنین افزایش ۱۱ درصدی در تعداد موارد سوءاستفاده از کار را ثبت کرده است که از ۴۶۴ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۵۱۶ مورد در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

این نهاد خیریه همچنین افزایش ۲۱ درصدی در قربانیان احتمالی بهره‌کشی جنایی را گزارش کرده است که از ۳۱۷ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۳۸۵ مورد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

در حالی که موارد استثمار جنسی ثبت شده از سوی این نهاد خیریه در سال ۲۰۲۳ به میزان ۳۳ درصد کاهش یافته، اما تعداد قربانیان بالقوه در مقایسه با سال ۲۰۲۲ تنها ۷ نفر کمتر است.

در کنار موارد استثمار بزرگ‌سالان، آن‌سین می‌گوید که ۳۴۰ مورد از کودکان زیر سن قانونی را که در پرونده‌های برده‌داری مدرن مورد استثمار قرار گرفته‌اند، ثبت کرده است.

 در واقع در سال ۲۰۲۳، ۱۰ درصد از کل پرونده‌های برده‌داری مدرن که از سوی خط کمک این نهاد خیریه مطرح شده بود، مربوط به افراد زیر سن قانونی بود.

این خط کمک گفت که آن‌ها گزارش‌هایی از ۴ مورد برداشت عضو در سال ۲۰۲۳ داشته‌اند؛ اولین مورد از این دست تنها یک سال قبل از آن در سال ۲۰۲۲ گزارش شده است.

برداشت اعضای بدن نیز براساس گزارش آن‎سین عمدتا بر افراد ساکن در جوامع آفریقایی و آسیایی‌تبار تاثیر گذاشته است.

همچنین افزایشی در آنچه که خیریه آن‌سین آن را کلاهبرداری اجباری می‌نامد، از ۱۱ قربانی بالقوه در دو پرونده در سال ۲۰۲۲ به ۴۱ قربانی بالقوه در ۴ مورد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.

در بیانیه آن‌سین آمده است که استثمار کارگری رایج‌ترین نوع استثمار باقی مانده و به دنبال آن استثمار جنسی، استثمار جنایی و بردگی خانگی قرار دارند.

در تمامی سال ۲۰۲۳، قربانیان بالقوه برده‌داری مدرن از ۱۰۶ کشور مختلف بوده‌اند، در مقایسه با ۹۹ کشور در سال ۲۰۲۲؛ برای نخستین بار اتباع هند اکنون در صدر فهرست افرادی هستند که هدف استثمار در انگلیس قرار گرفته‌اند و پس از آن رومانیایی‌ها، آلبانیایی‌ها و ویتنامی‌ها قرار دارند.

حدود ۷۹ درصد استثمارگران مرد و بیش از ۲۰ درصد استثمارگران زن هستند؛ ۹۹ مورد از قربانیان بالقوه برده‌داری مدرن در اسکاتلند، ۹۳ قربانی احتمالی و ۱۱ مورد در ایرلند شمالی، ۸۱۱ قربانی بالقوه و ۲۵۹ مورد در لندن و ۹۰ قربانی بالقوه و ۱۹ مورد در ولز جنوبی گزارش شده است.

در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۷ هزار قربانی بالقوه برده‌داری مدرن، از جمله هر نوع قاچاق انسان، برده‌داری، بیگاری و کار اجباری به وزارت کشور انگلیس ارجاع شده بودند که نشان دهنده افزایش تعداد قربانیان احتمالی ارجاع شده به همان بخش در سال ۲۰۲۲ است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *