رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس دادگستری لرستان: حمایت از سلامت انتخابات از وظایف دادگستری است

14:57 - 29 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۴۵۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری لرستان: حمایت از سلامت انتخابات از وظایف دادگستری است
رئیس دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه حمایت از سلامت انتخابات از وظایف دادگستری است گفت: برگزاری انتخابات باید در کمال سلامت و امنیت صورت گرفته و عوامل اجرایی بایستی در راستای این امر تأثیرگذار تلاش کنند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس دادگستری لرستان در همایش نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابیه لرستان پیرامون نحوه تبلیغات که در سالن اجتماعات جهادکشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه هر کدام از اعضا شورای تامین به بحث انتخابات مجلس پرداختند، من هم از نظر حقوقی و قضایی ورود می‌کنم، افزود: انتخابات نماد حضور مردم و موجب قدرت ملی می‌شود و در نظام مردم سالار رکن اساسی و پایه اساسی اقتدار ملی، مردم هستند.

رئیس دادگستری کل لرستان با اشاره به اینکه اگر تخلف انتخاباتی مدیری محرز شود و مدیر از اصل بی طرفی خارج شود با مدیران متخلف برخورد جدی خواهیم کرد، بیان داشت: برای هیچ فردی در هر مقامی مصونیت قضائی وجود ندارد و به جرائم متخلفین بدون اغماض رسیدگی خواهیم کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از آغازین روز تشکیل در طول ۴۵ سال در عرصه‌های مختلف خودش را موظف به رجوع به آرا مردم دانسته است، از همه پرسی فروردین ۵۸ تا مجلس خبرگان قانون اساسی و رهبری، رئیس جمهوری و مجلس شورای اسلامی و همچنین شورا‌های اسلامی شهر و روستا قدرت خود را در حضور مردم در انتخابات داشته است و می‌خواهد به دنیا ثابت کند حاکمیت مردم بر سرنوشت خود بر اساس قانون اساسی و در چهار چوب شریعت و با مراجعه به آرا عمومی صورت می‌گیرد.

رئیس شورای قضایی استان خاطر نشان کرد: از نامزد‌های انتخاباتی که به عرصه انتخابات ورود کرده اند تقاضا دارم انتخابات را تبدیل به جشن ملی و پیروزی انقلاب اسلامی کنند تا خاری در چشم دشمنان نظام و انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با اشاره به اینکه ما در دادگستری لرستان برای انتخابات دو مولفه مشارکت حداکثری و در کنار آن برگزاری انتخابات سالم را مد نظر قرار داده‌ایم، گفت: در راستای حمایت از سلامت انتخابات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری استان و شهرستان‌ها تشکیل شده تا از آرا مردم مراقبت و صیانت شود.

وی تاکید کرد: اگر مردم به نتیجه برسند که از آرا آن‌ها صیانت می‌شود به نظام و برگزار کنندگان انتخابات اعتماد خواهند کرد.

نماینده عالی دستگاه قضا در استان با تاکید بر اینکه مدیران از اصل بی طرفی خارج نشوند، گفت: اگر مدیری از امکانات دولتی به نفع نامزدی خاص استفاده کند یا اینکه با استفاده از جایگاه خود به نفع نامزدی فعالیت تبلیغی داشته باشد مرتکب جرم شده و با او برخورد صورت خواهد گرفت.

شهواری بیان کرد: در دادگستری استان کمیته رصد مدیران در ذیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم تشکیل شده که تعدادی از مدیران را قبل از اقدام به تخلف یا ارتکاب جرم شناسایی و آن‌ها انذار و نصیحت شده اند.

رئیس کل دادگستری لرستان کاروان تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی، تعرض نامزد‌های انتخابات علیه یکدیگر، خرید و فروش رأی، اعلام نتایج پیش از رعایت تشریفات قانونی، اعلام شکست یا پیروزی نامزد‌های انتخابات بدون تشریفات در فضای عمومی، اعلام و القا انصراف نامزد‌ها بدون رعایت تشریفات قانونی در فضای عمومی، تبانی در انتخابات از جمله کناره گیری نامزد‌ها با هدف کسب امتیاز را از جمله تخلفات انتخاباتی عنوان کرد و گفت: رای مردم حق الناس است و دستگاه قضایی استان با هر تخلفی در حوزه انتخابات قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود، بیان داشت: حمایت از سلامت انتخابات از وظایف دادگستری است و در این زمینه شعب ویژه در خصوص مورد انتخاباتی تعیین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با تاکید ویژه بر اینکه ما بر مسئله صیانت آرا مردم بسیار پایبند هستیم، افزود: برگزاری انتخابات باید در کمال سلامت و امنیت صورت گرفته و عوامل اجرایی بایستی در راستای این امر تأثیرگذار تلاش کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *