رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی: وکلا حق‌الوکاله خود را با شرایط اقتصادی جامعه همسان کنند

14:06 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۰۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی: وکلا حق‌الوکاله خود را با شرایط اقتصادی جامعه همسان کنند
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: میزان حق‌الوکاله با شرایط اقتصادی جامعه همسان شود تا با اصحاب پرونده با توجه به شرایط، مساعدت صورت گیرد.

خبرگزاری میزان - صبح امروز چهارشنبه، اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان خراسان جنوبی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای دیدار طاهری رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان گزارشی از اقدامات و چگونگی تشکیل هیئت مدیره که با همت و حمایت‌های حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد صورت گرفت ارائه کرد.

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در ابتدا ضمن خیر مقدم به میهمانان، از مقام والای معلم و اساتید تجلیل کرد و شهادت امام جعفر صادق (ع) را بعنوان معلم اعظم بسیاری از اندیشمندان شیعی و سنی، تسلیت گفت.

عبدالهی گفت: دو نهاد قضاوت و وکالت نهاد‌هایی هستند که وظیفه آنها، احقاق حق و ابطال باطل است و هر کدام به فراخور وظایفی که به آن‌ها محول شده است، یعنی وکلا با واقعیت گرایی و با ارائه دلیل به محکمه و قضات نیز با تجزیه وتحلیل ادله ارائه شده. در نهایت تطبیق حکم با موضوع منجر به صدور حکم شرعی و قانونی می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی افزود: اولین شرط رسیدن به واقع، علم، درایت و دانایی است و بدون این عناصر به سرانجام مطلوب نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: امر وکالت زمانی مطلوب واقع خواهد شد که با آموزش مستمر همراه باشد کما اینکه قضات نیز در پایان هرهفته موضوع آموزش و موضوعات روز را به دنبال می‌کنند.

عبدالهی تصریح کرد: در خراسان جنوبی از لحاظ زیر ساخت‌های حقوقی با چالش مواجه نیستیم چراکه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های حقوقی زیادی در خدمت جامعه حقوقی استان و کشور است لذا بایستی برنامه‌ای جامع برای تربیت کارآموزان تدوین شود. 

عبدالهی بیان داشت: دومین شرط توفیق هر یک از دو مرجع وکالت و قضاوت، تدین است؛ دینداری لازمه پیشرفت وکیل و قاضی است و دلسوزی، نظم و انضباط با وجود دینداری باعث به نتیجه رسیدن می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: سومین وظیفه، این دو دستگاه ارجرای عدالت است، حکم باید به حق صادر شود و نه وکیل از ناحق دفاع کند نه قاضی حکم به ناحق صادر کند و براساس دلایل و امارات موجود رای صادر شود.

وی ادامه داد: موضوع نظارت از لازمه‌های دیگری است که در کار وکیل نقش مهمی ایفا می‌کند، اخذ حق الوکاله‌ها با شرایط حاکم بر جامعه تطبیق داده شود و با اصحاب پرونده و شرایط اقتصادی آنان مساعدت صورت بگیرد.

عبدالهی بیان داشت: با این شرایط و با در نظر گرفتن آنچه را که بدان متعهد شده ایم و برای عمل به آن هم قسم شده ایم، مسلماً به احقاق حق و تظلم خواهی کمک شایانی خواهیم کرد و رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت که منجر به رضایت و خشنودی خداوند متعال می‌گردد.

گفتنی است در دیدار اعضای هیئت مدیره کانون وکلای رسمی دادگستری استان با رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، موضوع خرید زمین برای استقرار و انجام امور هیئت مدیره کانون وکلا و درخواست تسهیل ورود و خروج وکلا به دادگستری و محاکم، مطرح شد که رئیس کل دادگستری استان قول پیگیری و مساعدت لازم داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *