منتخب مردم مبارکه در مجلس دوازدهم: حمایت از زنان سرپرست خانوار نیازمند در اولویت جدی جامعه وکلا قرار بگیرد

18:36 - 05 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۹۰۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
منتخب مردم مبارکه در مجلس دوازدهم: حمایت از زنان سرپرست خانوار نیازمند در اولویت جدی جامعه وکلا قرار بگیرد
منتخب مردم مبارکه در مجلس دوازدهم طی نشست رئیس قوه قضاییه با منتخبان جدید مجلس دوازدهم گفت: تدبیری اندیشیده شود که جامعه وکلا مکلف باشند حمایت حقوقی و قضایی از زنان سرپرست خانوارِ نیازمند را در اولویت جدی رسیدگی قرار دهند.

خبرگزاری میزان - متن کامل سخنان زهرا سعیدی، منتخب مردم مبارکه در خانه ملت که طی نشست رئیس قوه قضاییه با منتخبان جدید مجلس دوازدهم ابراز شده و به درخواست خودشان در خبرگزاری میزان منتشر می‌شود، بدین شرح است:

خوشحالیم که شما در رأس قوه هستید و همه در مرام شما اینکه در صحبت‌ها حق را می‌گویید، دیده و شنیده‌اند.

چند نکته می‌خواهم بگویم؛ اول اینکه بحث مبارزه با سوداگران بازار که دوستان مفصل گفتند.

چند خواهش دارم. 

قانون تشویش اذهان عمومی، و همه‌ این‌هاست و همچنین افترا.

ولی فرق مسئولی که این کار را انجام می‌دهد؛ یک مدیر با آدم عادی خیلی متفاوت است؛ که اگر واقعا نیاز به اصلاح قانون دارد ما پیگیری بکنیم یک اصلاحی انجام دهیم (در قانون مجازات) که اگر یک مدیر یا مسئولی باعث تشویش اذهان عمومی شد فرق داشته باشد با آدم عادی و این فرق را مردم ببینند.

من یک درخواست دارم. از ۱۳ سالگی در جامعه حضور فعال داشته‌ام و دستگاه قضا را مستقل دیده‌ام. اگر به حضرت‌عالی ثابت شود که افرادی در دستگاه شما ورود مستقیم یا غیر مستقیم در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی‌ها داشته‌اند، قطعا آن‌ها را تنبیه می‌کنید؟ من مستنداتی خدمت شما در فرصت منتاسب ارائه می‌کنم.

مردم دوست داشتند من این مطلب را در جمع به حضرت‌عالی گفته باشم تا در فرصت مناسب مستنداتی ارائه دهم . البته خدا جای حق نشسته است.

بحث‌ بعدی مربوط به پلی‌اکریل است که با همه تلاش‌ها و همکاری دوستان به‌سختی راه‌اندازی شد، اما متاسفانه یک دوگانگی قیمت پیش آمده است و مجددا به بحران خورده و قوه قضاییه می‌تواند کمک کندتا مسئله حل شود.

یک پیشنهاد هم دارم؛ تدبیری اندیشیده شود که جامعه وکلا مکلف باشند حمایت حقوقی و قضایی از زنان سرپرست خانوار نیازمند را در اولویت جدی رسیدگی قرار دهند تا بعد از تعدادی مشخص پرونده، یک پرونده مربوط به زنان سرپرست خانواده نیازمند و بی‌بضاعت را بر عهده بگیرند و ادامه روند وکالت را طی کنند تا به معاضدت قضایی و توسعه نوع‌دوستی بتوانیم از فقر بیشتر این افراد جلوگیری کنیم؛ خیلی از این افرادی که خسارت می‌ببینند، به دلیل آن است که پول ندارند و نمی‌توانند از حق خودشان در دادگاه دفاع کنند و یکی از دلایلی است که فقیر ما فقیرتر و غنی ما غنی‌تر می‌شود.

ان‌شاءلله جهت سازوکار مشخص برنامه‌ریزی شود.

 

انتهای پیام/


زهرا شیخ
|
Netherlands
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
0
0
آفرین به خانم دکتر زهرا سعیدی انشاالله که بتواند مشکلات شهرستان مبارکه را حل کند به خصوص مشکلت جوانان بیکار و مشکلات اطراف مبارکه را
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *