رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل: صدور سند تک برگی تا پایان سال به ۴۵ درصد افزایش پیدا می‌کند

14:32 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۰۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل: صدور سند تک برگی تا پایان سال به ۴۵ درصد افزایش پیدا می‌کند
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف صدور اسناد تک برگی در سال جدید به ۳۰ درصد افزایش یافته است که این مقدار تا پایان سال به ۴۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - در راستای اجرای برنامه تحول و تعالی قضاییه و رفع مشکلات اولویت دار در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی و آخرین وضعیت حدنگاری اراضی زراعی در شهرستان گرمی، جلسه‌ای با حضور خدادادی معاون قضایی و جانشین رئیس کل دادگستری در شورای حفظ حقوق بیت المال و مسئولان و مدیران مربوطه در محل فرمانداری شهرستان گرمی برگزار شد.

خدادادی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه، با اشاره به اهمیت اولویت اجرای قانون حدنگاری در دستگاه قضایی و اهتمام به اجرای دقیق و کامل آن خاطر نشان کرد: اجرای قانون حدنگاری و تثبیت مالکیت از طرفی موجب شفافیت شده و از بروز فساد و وقوع جرم پیشگیری می‌کند و از طرفی نیز در کاهش اختلافات ملکی و میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم بسیار موثر است، بنابراین این موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال تا حصول اهداف نهایی پیگیری می‌شود.

وی افزود: در سایه ایجاد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط پیشرفت‌های خوبی در موضوعات مختلف از جمله صدور اسناد زراعی محقق شده است. به طوری که در سال گذشته به طور میانگین ۱۹ درصد اسناد رسمی صادر شده است که در سال جدید این رقم به ۳۰ درصد افزایش یافته است و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری این رقم به ۴۵ درصد برسد.

جانشین رئیس کل دادگستری در شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار داشت: در شهرستان گرمی اراده جدی بین مسئولان شهرستانی برای اجرای کامل قانون حدنگاری وجود دارد و انتظار می‌رود در سایه هماهنگی لازم به هدف گذاری‌های ترسیم شده در راستای صدور اسناد زراعی در این شهرستان دست یابیم.

وی افزود: در خصوص بافت‌های مسکونی نیز تصمیمات لازم گرفته شده است، به طوری که ۳۴۰۰ پرونده جریانی در حال حاضر در حال رسیدگی است که هماهنگی لازم برای تسریع در صدور اسناد برای این زمین‌ها نیز انجام گرفته است.

خدادادی گفت: مشکل عمده در تسریع صدور اسناد زراعی کمبود نیروی انسانی واحد ثبتی و عدم وجود اداره ثبت در بخش انگوت است که آنهم در جلسات کمیته استانی مطرح می‌شود تا نسبت به رفع این مشکلات نیز اقدام لازم صورت گیرد.

گفتنی است پس از اتمام جلسه، معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی از ساختمان جدید حل اختلاف گرمی بازدید کرده و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات جهت تعمیر و تجهیز و سایر مشکلات قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *