آوارگی اجباری در غزه؛ طرح رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی و کشتار فلسطینیان

7:30 - 05 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۰۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آوارگی اجباری در غزه؛ طرح رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی و کشتار فلسطینیان
رژیم صهیونیستی ساکنان غزه را وادار به تخلیه اجباری کرده و با تهدید و کشتار، از بازگشت آن‌ها جلوگیری می‌کند.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی هزاران فلسطینی را که با توسل به زور آواره کرده بود، هدف قرار داده و با استفاده از گلوله‌های جنگی و توپخانه از بازگشت آن‌ها به مناطق مسکونی خود در شمال نوار غزه جلوگیری کرده است.

 این امر به شهادت و مجروح شدن افراد بسیاری از جمله زنان و کودکان منجر شده و فلسطینیان باقی‌مانده را مجبور به بازگشت به اردوگاه‌ها کرده است.

به‌تتزگی رژیم صهیونیستی به‌طور عمدی به هزاران غیرنظامی فلسطینی حمله کرد و ده‌ها نفر از آن‌ها را به شهادت رساند و مجروح کرد؛ این رژیم به جنایت خود در آوارگی اجباری با جلوگیری از عبور غیرنظامیانی که پیش از این به اجبار آن‌ها را مجبور به تخلیه منازل خود کرده، از جمله زنان و کودکان، از مرکز و جنوب فلسطین ادامه داد.

ارتش رژیم صهیونیستی با وجود پایان درگیری‌ها در بیشتر مناطق، وارد مناطق سکونت آوارگان در مناطق شمالی غزه شد و این اقدامات ممکن است جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی تلقی شوند.

رژیم صهیونیستی بیش از ۶ ماه است که مرتکب جنایات جدی شده است، از جمله آوارگی اجباری، که هدف آن پایان دادن به زندگی فلسطینی‌ها در نوار غزه است و این جنایات همه بخشی از کارزار بزرگ‌تر نسل‌کشی این رژیم است.

در حالی که هزاران آواره سعی داشتند از پل غزه، یک ایست بازرسی نظامی رژیم صهیونیستی در جاده ساحلی معروف به خیابان الرشید، برای بازگشت به مناطق مسکونی خود در نوار شمالی عبور کنند، نیرو‌های نظامی صهیونیست دستکم ۵ فلسطینی از جمله یک زن و دختر را به شهادت رسانده، ده‌ها نفر دیگر را مجروح کردند و دیگر فلسطینی‌ها به دلیل صحنه آشفته ناپدید شده‌اند.

گزارش‌های مشابهی دریافت شد که تایید می‌کند نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بمب‌های گاز اشک‌آور، مهمات واقعی، از جمله کوادکوپتر و مسلسل‌ها را از قایق‌های نیروی دریایی و گلوله‌های توپخانه مستقیما و به عمد علیه هزاران غیرنظامی که تلاش می‌کردند به خانه خود بازگردند، استفاده کردند.

با وجود انتشار اخباری در رسانه‌های اجتماعی درباره مجوز ارتش رژیم صهیونیستی برای بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه، آوارگان می‌گویند که از هدف قرار گرفتن مستقیم و خودسرانه خود در خیابان الرشید شگفت‌زده شده‌اند.

محمد حبیب، شهروند شمال غزه و نعیم اسماعیل، پسرعموی او، تلاش کردند از خیابان الرشید برای بازگشت به خانه‌های خود در شهر غزه استفاده کنند، اما به همراه صد‌ها فلسطینی دیگر، با تیراندازی نظامیان صهیونیست مستقر در نزدیکی محل زندگی خود مواجه شدند.

حبیب، گفت که اگرچه او از هدف‌گیری رژیم صهیونیستی جان سالم به در برده، اما پسر عمویش پس از اصابت دو گلوله از ناحیه سر و پهلو از سوی یک پهپاد کوادکوپتر رژیم صهیونیستی به شهادت رسید؛ وی همچنین شاهد مجروح شدن دستکم ۱۰ نفر دیگر از سوی نیرو‌های نظامی صهیونیست به‌طور همزمان در همان نقطه بود.

حسن احمد ابومعروف، شهروند ۵۴ ساله فلسطینی، گفت که به منطقه بندر جدید در خیابان الرشید رسید و به همراه صد‌ها نفر دیگر تلاش کرد به شمال بازگردد، اما هدف اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه پا مجروح شد.

جاده ساحلی در مرکز نوار غزه مملو از کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، اتومبیل‌ها در هر اندازه و وسایل نقلیه دیگر بود که هزاران آواره داخلی را حمل می‌کردند.

بعد‌ها مشاهده شد که افراد آواره از منطقه گذرگاه نتزاریم به دلیل ناتوانی در عبور از شمال نوار غزه به مرکز و جنوب نوار غزه بازگشتند؛ در محل و در راه بازگشت به مرکز و جنوب، تیراندازی نظامیان صهیونیست جان بسیاری را گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که به آوارگان فلسطینی اجازه بازگشت به خانه‌های خود در شهر غزه و مناطق اطراف آن را نخواهد داد و از این منطقه به عنوان «منطقه جنگی» یاد کرد، اگرچه درگیری در بیشتر این مناطق متوقف شده است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با رد شهادت‌های فلسطینی‌ها در میدان، گفت: ارتش اجازه بازگشت ساکنان از محور صلاح‌الدین یا از طریق محور الرشید را نمی‌دهد.

برآورد می‌شود که ۲ میلیون نفر به اجبار در سراسر نوار غزه آواره و بسیاری از آن‌ها مجبور به جابه‌جایی چندگانه شده‌اند، بار‌ها در جست‌وجوی امنیت برخی از این خانواده‌ها به دلیل نداشتن گزینه دیگری مجبور شده‌اند در فضای باز، روی زمینی که فاضلاب در آن جریان دارد، زندگی کنند.

از آغاز نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، ارتش این رژیم تلاش کرده تا بزرگ‌ترین عملیات آوارگی اجباری خود را علیه حدود ۱.۱ میلیون نفر از ساکنان شهر و شمال غزه انجام دهد؛ با اجبار آن‌ها به تخلیه و حرکت به جنوب و مرکز نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی هیچ مکان امن یا تضمینی برای این افراد فراهم نکرده است که در آینده به آن‌ها اجازه بازگشت به خانه‌هایشان داده خواهد شد.

برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای اجرای آوارگی اجباری، که مستلزم درجه فزاینده‌ای از غیرانسانی‌سازی مداوم، محرومیت از حقوق و نابودی زندگی فلسطینی‌ها در نوار غزه است، باید از سوی طرف‌های بین‌المللی که آشکارا مخالفت خود را با همه انواع آوارگی اجباری اعلام می‌کنند، مقابله شود.

با توجه به شرایط انسانی وخیم و بسیار پیچیده‌ای که آوارگان اجباری در نوار غزه با آن مواجه هستند، رنج آن‌ها باید پایان یابد و بازگشت سریع آن‌ها به محل زندگی خود تضمین شود.

معافیت مستمر رژیم صهیونیستی از هرگونه پاسخگویی و عواقبی نشان می‌دهد، حقوق بین‌الملل را از هدف و محتوای مورد نظر خود محروم می‌کند و اعتبار نهاد‌هایی را که وظیفه حمایت از آن را بر عهده دارند، از بین می‌برد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *