رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح کره شمالی برای توسعه سلاح‌های استراتژیک حامل کلاهک هسته‌ای

13:55 - 15 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۴۸۳
طرح کره شمالی برای توسعه سلاح‌های استراتژیک حامل کلاهک هسته‌ای
کره شمالی موشکی مافوق صوت و میان‎برد را با نظارت کیم جونگ اون آزمایش کرد.

خبرگزاری میزان - رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که پیونگ‌یانگ یک موشک میان‌برد مافوق صوت جدید با سوخت جامد آزمایش کرد.

این خبر پس از آن منتشر شد که ژاپن و کره جنوبی پیش‌تر پرتاب موشک را از منطقه‌ای در اطراف پیونگ‌یانگ شناسایی کرده بودند. توکیو و سئول گفتند که به نظر می‌رسد این موشک خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

به گفته ارتش کره جنوبی، این موشک قبل از سقوط در آب‌های نزدیک ژاپن حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۲ مایل) را طی کرد. 

با این حال، رسانه دولتی کره شمالی گفت که این موشک مسافتی هزار کیلومتری را پیموده و پیونگ‌یانگ موشک آزمایشی را برای تمرکز بر تایید ویژگی‌های مدار پرواز و قابلیت مانور مافوق صوت با در نظر گرفتن ایمنی محدود کرده است.

رسانه‌های دولتی که این موشک را دستاوردی مهم خوانده‌اند، گفتند که پرتاب از سوی کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی نظارت شده است.

کیم جونگ اون در مورد پرتاب موفقیت‌آمیز این موشک به نام Hwasong-۱۶B گفت که کره شمالی یکی دیگر از سلاح‌های تهاجمی استراتژیک قدرتمند را توسعه داده و به هدف خود برای دستیابی به موشک‌هایی با برد‌های مختلف براساس سوخت جامد، کنترل کلاهک جنگی و حامل کلاهک هسته‌ای دست یافته است.

کیم این موشک را مکمل مهمی برای بازدارندگی جنگ هسته‌ای خود توصیف کرد که قصد دارد برای دفع دشمنان خود ایجاد کند. 

کره شمالی در سال‌های اخیر توسعه فناوری هسته‌ای خود را تسریع کرده است. آزمایش‌های موشکی مکرر این کشور در چند سال گذشته باعث افزایش همکاری امنیتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی شده است. 

کیم، می‎گوید که این آزمایش پروژه کره شمالی را در زمینه موشک‌های تاکتیکی، عملیاتی و استراتژیک با بردهای مختلف براساس سوخت جامد، کنترل کلاهک جنگی و حامل کلاهک هسته‌ای کامل می‌کند.

رئیس کره شمالی همچنین گفت که این آزمایش به کره شمالی این توانایی را می‌دهد که سریع، دقیق و قدرتمند به هر هدفی مربوط به دشمنان در سراسر جهان ضربه بزند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *