رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کنعانی: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه حقی برای دولت کویت ایجاد نمی‌کند

15:28 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۰۵۶
کنعانی: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه حقی برای دولت کویت ایجاد نمی‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به مصر درباره میدان آرش، گفت: تکرار این ادعا‌های یک‌جانبه و بی‌اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا، گفت: تکرار این ادعا‌های یک‌جانبه و بی‌اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است.

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک براساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فی‌مابین، اظهار کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقام‌های این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی‌حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد کرده و از دولت‌های ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقا روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ناصر کنعانی کویت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *