اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا|

خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین؛ شمار بازداشت‌شدگان به هزار و ۷۰۰ نفر رسید

10:38 - 13 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۱۵۲
خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین؛ شمار بازداشت‌شدگان به هزار و ۷۰۰ نفر رسید
آمریکا همچنان شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاهی در سراسر این کشور بوده و براساس آمارها، شمار بازداشت‌شدگان از سوی پلیس به بیش از هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

خبرگزاری میزان - دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا با وجود سرکوب از سوی نیرو‌های پلیس همچنان به اعتراضات و تحصن خود ادامه می‌دهند.

براساس گزارش‌ها، بیش از هزار و ۷۰۰ دانشجو در سراسر آمریکا به دلیل حمایت از مردم فلسطین از سوی پلیس بازداشت شده‌اند. 

این در حالی است که بار‌ها در رسانه‌های آمریکایی اذعان شده که تظاهرات‌های دانشگاهی در حمایت از غزه در سراسر آمریکا همواره مسلمت‌آمیز برگزار شده‌اند.

براساس آخرین خبرها، پلیس ضدشورش آمریکا تظاهرات مسالمت‌آمیز آمریکایی‌ها در حمایت از غزه در ایالت ورجینیا را مورد حمله قرار داد و با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش اقدام به متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان کرد.

همچنین نیویورک تایمز اعلام کرد صد‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه کالیفورنیا با وجود تهدیدات نیرو‌های امنیتی همچنان به تحصن در حمایت از غزه ادامه می‌دهند.

این روزنامه اشاره کرد که تحصن‌کنندگان در سایه استقرار گسترده نیرو‌های امنیتی و پرواز بالگردها، آماده هرگونه مقابله با نیرو‌های پلیس می‌شوند. 

دانشگاه کالیفورنیا در پی ادامه تحصن دانشجویان، کلاس‌های درس در روز‌های پنجشنبه و جمعه را مجازی کرد. 

تظاهرات‌کنندگان دانشگاه کلمبیا نیز به نزدیکی در اصلی این دانشگاه رسیدند و شمار زیادی از نیرو‌های پلیس مقابل دانشگاه مستقر شدند.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در ادامه با وجود متفرق کردن تحصن از سوی نیرو‌های امنیتی و بازداشت شماری از دانشجویان، مجددا در این دانشگاه دست به تحصن زدند.

پلیس آمریکا همچنین به چادر تحصن همبستگی با غزه در دانشگاه تگزاس حمله کرد. ۱۸ دانشجو از سوی پلیس آمریکا بازداشت شدند.

دانشجویان دانشگاه لینکلن فوردهام هم با وجود متفرق کردن تحصن دانشگاه‌های کلمبیا و نیویورک، چادر‌های تحصن در محوطه دانشگاه را نصب کردند.

دانشجویان دانشگاه جرج واشنگتن نیز در حمایت از غزه و فلسطین به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

همچنین شماری از معترضان حامی فلسطین در دانشگاه یو‌سی‌ال‌ای کالیفرنیا از سوی پلیس بازداشت شدند. افسران پلیس با استفاده از گاز‌ اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی به معترضان حمله کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *