تظاهرات دانشجویان فرانسوی در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ پلیس وارد دانشگاه ساینس پو شد

15:18 - 14 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۳۲۵
تظاهرات دانشجویان فرانسوی در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی؛ پلیس وارد دانشگاه ساینس پو شد
پلیس فرانسه با ورود به دانشگاه علوم سیاسی پاریس، اقدام به سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین کرده و این دانشگاه تعطیل شده است.

خبرگزاری میزان - پلیس فرانسه امروز جمعه وارد دانشگاه ساینس پو پاریس شد و دانشجویانی را که در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحصن کرده بودند، متفرق کرد.

خبرگزاری رویترز  به نقل از شاهدان گزارش داد: پلیس به داخل ساختمان‌ها در دانشگاه ساینس پو رفت و بسیاری از افراد معترض داخل ساختمان را خارج کرد.

ساینس پو به کانون اعتراضات دانشجویان فرانسوی علیه جنگ غزه و روابط دانشگاهی با رژیم صهیونیستی تبدیل شده که در سراسر فرانسه گسترش یافته است.

دانشگاه ساینس پو امروز جمعه با استقرار شدید پلیس در اطراف ساختمان اصلی آن تعطیل شد.

معترضان، اولتیماتوم مقامات دانشگاه درباره پاک‎سازی بخش‌های وسیعی از ساختمان و محدود کردن حرکت آن‌ها به یک منطقه کوچک‌تر مشخص را رد کرده‌اند.

سخنگوی دنشگاه ساینس پو پیش از استقرار پلیس گفت: دانشگاه به دنبال یک راه حل مذاکره برای پایان دادن به بن‌بست با دانشجویان خود است و برخی از دانشکده‌های این دانشگاه در مناطق مختلف تحت تاثیر اعتراضات قرار گرفتند.

دولت فرانسه در مورد ورود پلیس به داشگاه ساینس پو (مؤسسه علوم سیاسی پاریس) برای سرکوب تظاهرات حامی فلسطین گفت: ما قاطعانه با وضعیت برخورد می‌کنیم.

کمیته دانشجویی طرفدار فلسطین در ساینس پو اعلام کرد: پلیس برای دومین بار به محوطه دانشگاه حمله و آزادی دانشجویان را نقض کرد.

در بیانیه این کمیته آمده است: ما خواستار قطع روابط با دانشگاه‌های اسرائیل هستیم، زیرا آن‌ها در نسل کشی غزه شریک هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *