آزمایش موشکی کره شمالی هم‌زمان با حضور بلینکن در سئول

13:17 - 28 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۵۱۳۷
آزمایش موشکی کره شمالی هم‌زمان با حضور بلینکن در سئول
کره شمالی هم‌زمان با حضور آنتونی بلینکن در کره جنوبی چندین موشک کوتاه برد آزمایش کرد.

خبرگزاری میزان - کره شمالی در حالی که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول به‌سر می‌برد، برای اولین بار در ۲ ماه گذشته موشک‌های بالستیک کوتاه برد را به سمت دریا شلیک کرد. 

بلینکن برای کنفرانسی به میزبانی یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی با موضوع دموکراسی به سئول سفر کرده است.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که چندین موشک کوتاه برد پس از شلیک بین ساعت ۷:۴۴ صبح تا ۸:۲۲ صبح (به وقت محلی) از پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی، حدود ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) پرواز کردند و در سواحل شرقی فرود آمدند. 

سئول آزمایش‌های پیونگ‌یانگ را یک «تحریک آشکار» خوانده و گفت که اطلاعات مربوط به آن را با آمریکا و ژاپن به اشتراک می‌گذارد.

وزارت خارجه به این آزمایش موشکی واکنش نشان داده و مدعی شد که این پرتاب‌ها چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و همچنین تهدیدی برای منطقه است.

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که طی این آزمایش سه موشک شلیک شده و موشک‌ها حدود ۳۵۰ کیلومتر را طی کرده و حداکثر ارتفاع ۵۰ کیلومتری را ثبت کردند.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن پس از آن که گارد ساحلی کشورش نیز از شلیک موشک بالستیک خبر داد، این پرتاب‌ها را محکوم کرد. 

کیشیدا مدعی شد: مجموعه اقدامات کره شمالی صلح و امنیت منطقه ما و جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند و کاملا غیر قابل قبول است.

شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی گفت که کره شمالی در هفته‌های اخیر در حال آزمایش نوع جدیدی از موشک‌های کوتاه برد بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *