رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیام‌های عملیات وعده صادق و برقراری معادله بازدارندگی جدید در منطقه

8:45 - 07 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۸۸۰
پیام‌های عملیات وعده صادق و برقراری معادله بازدارندگی جدید در منطقه
کارشناسان معتقدند که عملیات وعده صادق از سوی ایران حامل پیام‌هایی درباره ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

خبرگزاری میزان - عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی، با وجود گذشت چندین روز، همچنان در کانون توجه رسانه‌ها و کارشناسان قرار دارد.

المیادین نوشت که مهم‌ترین جنبه حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۶ فروردین، برقراری معادله بازدارندگی جدید است: در صورت حمله به خاک ایران، پاسخ اجتناب‌ناپذیر و سریع خواهد بود. دورانی که در آن رژیم صهیونیستی بتواند به ایران ضربه بزند یا به‌طور بدخواهانه به ایران تجاوز کند، بدون اینکه با پیامد‌های مستقیم مواجه شود، گذشته است.

ایران با این حمله ثابت کرد که اراده، روحیه، توانایی و تصمیم برای اجرای آنچه می‌گوید، دارد. رژیم اشغالگر صهیونیستی انتظار نداشت ایران به این شکل پاسخ دهد.

این اقتدار ایران است که صراحتا میزان و نوع پهپاد‌ها و موشک‌هایی را که به سمت این رژیم شلیک کرده بود، اعلام کرد. ایران به خوبی می‌دانست که ماهواره‌های آمریکایی در حال رصد هستند و کشتی‌ها و پدافند هوایی آمریکایی آماده سرنگونی پرتابه‌ها هستند. 

پایگاه اف‌دی‌دی هم در مقاله‌ای درباره پیام‌های عملیات وعده صادق، نوشت: ماهیت و مقیاس حمله ایران نشان می‌دهد که توانایی اسرائیل و آمریکا برای بازدارندگی ایران از حمله مستقیم به اسرائیل فرسوده شده است. 

ایران اکنون به‌طور مستقیم از خاک خود به اراضی اشغالی حمله کرده است. این بدان معناست که ایران بسته به اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا چگونه رفتار می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که در آینده این کار را دوباره انجام دهد. 

این پایگاه، تاکید کرد: حملات آینده می‌تواند برای اسرائیل بسیار بدتر باشد. 

بلومبرگ نیز به نقل از آموس یادلین، مدیر سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، نوشت: حمله ایران ممکن است به تغییر استراتژیک در جنگ غزه و حتی پایان آن منجر شود. 

سی‌ان‌ان به نقل از منابع صهیونیست، گزارش داد که این حمله باعث شد رژیم صهیونیستی برنامه‌های خود را برای حمله به رفح به تعویق بیندازد. آمریکا ایران را بسیار جدی می‌گیرد و از رویارویی با آن اجتناب می‌کند.

المیادین همچنین نوشت که پاسخ تلافی‌جویانه ایران ثابت کرد که رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی متزلزل بوده و در وحشت به‌سرمی‌برد.

ایران از طریق کمیت، بزرگی و نوع حمله‌ای که انجام داد، پیام‌های متعددی را از نظر بازدارندگی و گزینه‌های آن ارسال کرد. ایران در حالی که موشک‌هایش بر فراز نهاد‌های سیاسی مانند کنست و مناطق پرجمعیت پرواز می‌کردند، این پیام را ارسال کرد که به جز مکان‌هایی که رژیم صهیونیستی از طریق آن‌ها کنسولگری تهران را هدف قرار داد، به مناطق دیگر حمله نخواهد کرد.

ایران ثابت کرد که مانند رژیم اشغالگر صهیونیستی نیست و در صورت وقوع جنگ از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کند و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد. 

در عین حال، ایران یک پیام مستقیم داد؛ اینکه اگر دشمن آن‌ها آنقدر احمق باشد که درگیری را تشدید کند، ایران می‌تواند پاسخی قوی‌تر بدهد.

المیادین همچنین نوشت که پاسخ ندادن مستقیم رژیم صهیونیستی به این حمله در خاک ایران، نشان‌دهنده این است که این رژیم در مواجهه با ایران دچار مشکل بزرگی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *