وعده صادق؛ نمایش بازدارندگی و قدرت نظامی ایران

7:30 - 04 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۶۶۹
وعده صادق؛ نمایش بازدارندگی و قدرت نظامی ایران
کارشناسان از زمان عملیات وعده صادق تاکنون همواره پیشرفت ایران در حوزه فناوری موشکی و پهپادی را تایید کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های بین‌المللی پس از اجرای عملیات موشکی و پهپادی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، توجه خود را معطوف پیشرفت صنعت نظامی ایران کرده‌اند. 

وال‌استریت‌ژورنال در این رابطه نوشت که استفاده ایران از موشک‌های بالستیک علیه رژیم صهیونیستی نشان دهنده توانایی‌های نظامی این کشور است.

ایران بزرگترین توانایی موشکی بالستیک در خاورمیانه را دارد که عمدتا در داخل این کشور تولید شده است.

مقام‎های آمریکایی تخمین می‌زنند که ایران بیش از ۳ هزار موشک بالستیک را در اختیار دارد.

ایران موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر ساخته است، اما کارشناسان معتقدند که می‌تواند به سرعت موشک‌های بالستیک با برد بسیار طولانی‌تر را تطبیق داده و مستقر کند. 

موشک‌های بالستیک ایران در دهه گذشته به‌طور فزاینده‌ای دقیق شده‌اند. 

بلومبرگ هم در مقاله‌ای نوشت: مجموعه‌ای از عملیات موشکی فرامرزی ایران، بخش جدیدی از زرادخانه دوربرد ایران را برای اولین بار با استفاده از سلاحی که قادر به هدف قرار دادن مستقیم اسرائیل است، به نمایش گذاشت؛ ایران موشک‌های پیشرفته‌ای را به نمایش می‌گذارد که می‌توانند به اسرائیل برسند.

اسکای نیوز هم نوشت که ایران توانایی و برد حمله به اهداف بیشتر در سراسر اراضی اشغالی را دارد.

براساس گزارش این رسانه، ایران دارای قابلیت‌های زمینی، هوایی و دریایی است و کارشناسان برنامه موشک‌های بالستیک ایران را بزرگترین از نوع خود در خاورمیانه می‌دانند.

کارشناسان بر این باورند که مجموعه موشک‌های کروز و بالستیک ایران توانایی و بردی دارد تا هر هدفی را در منطقه خاورمیانه هدف قرار دهد. 

الشرق الاوسط هم می‌‎نویسد که کارشناسان آمریکایی هشدار دادند که صنعت تسلیحات تهران به سرعت در حال رشد است و این کشور را به یک تامین کننده تسلیحات جهانی تبدیل می‌کند.

پایگاه ال‌پاییس نیز نوشت: تهران در دهه اخیر به تولیدکننده و صادرکننده عمده پهپاد‌ها تبدیل شده است؛ به گفته موسسه انجمن کنترل تسلیحات، یک سازمان غیردولتی آمریکایی مستقر در واشنگتن، ایران هزاران پهپاد پیشرفته نظارتی، شناسایی و جنگی ساخته است.

در میان موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد، مدل‌هایی مانند سجیل که یک موشک بالستیک میان‌برد است که با فناوری ایران ساخته شده، برجسته است؛ موشکی که قادر به حمل محموله‌ای در حدود ۷۰۰ کیلوگرم و رسیدن به هدف تا فاصله هزار و ۵۵۰ مایلی (۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری) است.

این پایگاه اشاره کرد که فاصله تهران تا تل‌آویو کمتر از هزار و ۲۴۰ مایل (۲ هزار کیلومتر) است. در مجموع تخمین زده می‌شود که ایران ۹ نوع موشک با برد کافی برای رسیدن به اراضی اشغالی دارد.

ایران همچنین موشک‌های مافوق صوت را در اختیار دارد. موشک‌های مافوق صوت می‌توانند دست‌کم پنج برابر سریعتر از سرعت صوت پرواز کنند و یک مسیر پیچیده را دنبال کنند و رهگیری آن‌ها از سوی سامانه‌های پدافند هوایی را دشوار می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *