کره شمالی پرتابه‌های جدید آزمایش کرد

17:37 - 01 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۰۷۲
کره شمالی پرتابه‌های جدید آزمایش کرد
کره شمالی در ادامه اجرای برنامه تقویت توانایی‌های نظامی خود یک کلاهک موشک کروز و یک موشک ضد هوایی جدید را آزمایش کرد.

خبرگزاری میزان - کره شمالی اعلام کرد که یک کلاهک موشک کروز فوق‌العاده بزرگ و یک موشک ضد هوایی جدید را در منطقه ساحلی غربی خود آزمایش کرده است. 

مقامات این کشور در مواجهه با تشدید تنش‌ها با آمریکا و کره جنوبی تصمیم به گسترش توانایی‌های نظامی خود گرفته‌اند.

سازمان موشکی کره شمالی آزمایش قدرت یک کلاهک فوق‌العاده بزرگ را که برای موشک کروز استراتژیک هواسال-۱ را-۳ طراحی شده است، انجام داد.

کره شمالی همچنین یک موشک پیولجی ۱-۲ را آزمایش کرد. پیولجی یک موشک ضد هوایی از نوع جدید است. 

مقامات کره شمالی مجموعه آزمایش‌های مشابهی را از سال گذشته آغاز کرده‌اند، اما پیش از این اشاره‌ای به نام موشک کروز یا موشک ضدهوایی نکرده بودند. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی تاکید کرد که پرتاب‌های اشاره شده در جهت فعالیت‌های توسعه نظامی برنامه‌ریزی‌شده کره شمالی انجام شده است و ارتباطی به وضعیت کنونی ندارد.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده و پیونگ‌یانگ دور جدیدی از پرتاب‌های موشکی و نمایش‌های تسلیحاتی را آغاز کرده است. 

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن نیز به گسترش همکاری نظامی خود و تشدید استراتژی‌های تقابلی با محوریت توانایی‌های استراتژیک پرداخته‌اند.

موشک‌های کروز بیش از پیش در مجموعه سلاح‌های کره شمالی مشاهده می‌شود. 

این موشک‌ها برای غلبه بر سامانه‌های دفاع موشکی منطقه طراحی شده‌اند. آن‌ها جایگاه قابل توجهی در مجموعه موشک‌های بالستیک کره شمالی دارند؛ مجموعه‌ای که شامل موشک‌های بالستیک قاره‌پیما نیز است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *