جشن ازدواج ۲۰ زوج فرزند زندانی در ندامتگاه سپیدار اهواز برگزار شد

18:35 - 03 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۰۹۲
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
جشن ازدواج ۲۰ زوج فرزند زندانی در ندامتگاه سپیدار اهواز برگزار شد
جشن آزادی ۷۰ محکوم مالی معسر و مراسم جشن ازدواج ۲۰ زوج از فرزندان زندانیان طی مراسمی با حضور دادستان کل کشور و جمعی از مدیران قضایی و اجرایی استان خوزستان، برگزار شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در این مراسم ضمن تبریک میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، گفت: زندانیان و خانواده‌های آنان عضوی از جامعه هستند و نظام جمهوری اسلامی ایران در نگاه به این قشر از جامعه که به واسطه دلایل مختلف از جمله ناآگاهی، فقر مادی و فرهنگی، فریب دشمنان و ... مرتکب جرائم و خطا شده و تحمل حبس می‌کنند نیز خود را مسئول می‌داند. 

وی اظهار داشت: امتیاز انسان بر سایر موجودات عالم، عقل و استعداد بی‌پایان اوست و خداوندی که این نعمت را به انسان داده است، تمام امکانات روی زمین را نیز در اختیار بشر قرار داده تا بتواند این استعداد را تربیت و شکوفا کرده و زندگی خود را نورانی و برای زندگی ابدی آماده کند. 

حجت الاسلام والمسلمین موحدی با بیان این که انسان دارای ابعاد عقلی، روحی و جسمی است، ادامه داد: فعالیت جسمی و تعذیه سالم و حلال موجب تقویت بعد جسمی، علم همراه با آگاهی که انسان را به تفکر وادارد، موجب پرورش بعد عقلی و معنویاتی مانند نماز، دعا، روزه و احسان و نیکی به هم‌نوعان موجب تقویت بعد روحی انسان می‌شود. 

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی، نظام الهی و اسلامی است و هدف امام خمینی (ره) از تاسیس انقلاب، خدمت به شکوفایی این سه بعد انسانی به موازات یکدیگر بود لذا از ابتدای انقلاب شاهد حرکت گروه‌های جهادی در سراسر کشور در راستای احداث مدارس و مساجد و سایر مراکز فرهنگی بوده است تا آموزش و پرورش را به دورترین نقاط کشور نیز برسانند. 

حجت الاسلام والمسلمین موحدی با بیان این که امروز نگاه همه مسئولین کشور نیز در راستای تقویت این سه بعد انسانی است، گفت: رویکرد قضات در صدور آراء و سایر تصمیمات قضایی نیز باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی به آغوش خانواده و جامعه باشند. 

وی ضمن تبریک به فرزندان مددجویانی که به‌رغم غیبت سرپرست خانواده خود را از آسیب‌های اجتماعی مصون نگه داشته و توانستند زندگی جدیدی را برای خود آغاز کنند، از اداره کل زندان‌های خوزستان و همه کسانی که در این امر خیر مشارکت داشتند، قدردانی کرد. 
دادستان کل کشور در پایان سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، از حاضرین خواست تا با حضور در پای صندوق‌های رأی، حماسه دیگری بیافرینند تا موجب سرافکندگی و یأس دشمنان ایران اسلمی شود. 
رئیس کل دادگستری خوزستان نیز در این مراسم، گفت: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه از زمان افتخار خدمتگزاری در استان خوزستان به اتفاق دادستان مرکز استان، اعضای شورای معاونین، اعضای شورای تامین، جامعه مدنی و بزرگان استان تلاش کردیم تا رویکرد جامعه به زندان و زندانبانی‌متحول شود. 

علی دهقانی افزود: استفاده از زندان در راستای تامین امنیت و آرامش جامعه، تلاش برای بازسازی، بازسازگاری و باز اجتماعی کردن زندانیان، تحول رویکرد زندان در راستای حمایت از خانواده زندانیان و نگاه و رویکرد قضایی در راستای تامین آرامش جامعه در زندانی کردن کسانی که مستحق زندان هستند و با ارتکاب جرایم خشن، امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند، از این اقدامات است. 
وی ادامه داد: با پایش‌های صورت گرفته در دو سال اخیر، ۶۲۹ زندانی مشمول آزادی مشروط شدند و به ۲۷ هزار و ۷۹۶ زندانی واجد شرایط، مرخصی اعطا شد که سه هزار و ۷۵۰ مورد آن منتهی به آزادی شده است. 

 دهقانی افزود: ستاد دیه استان با کمک خیرین و نیکوکاران، سرمایه گذاران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های صنعتی بزرگ استان، زمینه آزادی ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد که مستحق مساعدت بودند و به واسطه نداری در زندان تحمل حبس می‌کردند را فراهم کردند. همچنین استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان واجد شرایط به ۱۹۹۵ مورد رسیده است. 

وی گفت: در این مدت ۱۰ هزار و ۶۲۶ مورد بازدید از زندان‌ها توسط مقامات قضایی و قضات استان انجام شده است. 
رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار داشت: رشد کمک‌های مردمی ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان در این مدت چشمگیر بوده و امسال نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد بوده است به طوری که طی دو سال گذشته، ۶۵۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد از ندامتگاه‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند. 

دهقانی افزود: ستاد دیه استان در سال جاری ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و انجمن حمایت از زندانیان نیز ۱۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیورن ریال کمک‌های مردمی را جمع آوری کرده است.
وی همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی، عمرانی، حرفه آموزی و اشتغالزایی در زندان‌های استان، گفت:در این مدت با تاسیس مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای، پنج هزار نفر با شرکت در دوره‌های آموزشی، موفق به دریافت گواهی‌نامه مهارت شدند و اشتغال رأی باز به دو هزار و ۴۴۵ فقره رسید. 

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز گفت: امروز شاهد آزادی ۱۲۱ نفر از زندانیان هستیم که ۷۰ نفر آنان از زندانیان معسر جرائم مالی هستند و مابقی با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند. 

صادق جعفری چگنی افزود: امروز با کمک انجمن حمایت از خانواده زندانیان، خیرین و نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، همچنین ۵۰۰ بسته کمک معیشتی به خانواده زندانیان، ۲۰ سری جهیزیه به زوجین خانواده زندانیان و هدایایی به ۳۰ نفر نخبگان فرزند مددجویان تحت حمایت انجمن اهدا شد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *