رئیس کل دادگستری مازندران: مقابله با فساد بدون مسامحه و مماشات در دستور کار دستگاه قضایی استان است

8:24 - 09 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۳۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران: مقابله با فساد بدون مسامحه و مماشات در دستور کار دستگاه قضایی استان است
رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید ویژه بر اهمیت مبارزه با فساد به عنوان خط قرمز دستگاه قضایی استان، گفت: با هر نوع فساد اداری، مالی و اجتماعی در داخل و بیرون از دستگاه قضایی استان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و دادگستری مازندران بدون مسامحه و اغماض، در حوزه مبارزه با فساد با هیچ فردی مماشات نخواهد کرد.

خبرگزاری میزان- عباس پوریانی در اولین نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان مازندران، مسئولیت روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی را بسیار خطیر، مهم و حساس عنوان کرد و افزود: دستگاه قضایی، ملجا و پناهگاه ستمدیدگان است و مدیران حوزه‌های قضایی، امید افراد ستمدیده و بی پناه هستند که باید به این مساله توجه ویژه لحاظ شود و قطعاً خداوند متعال ناظر بر اعمال و رفتار همه ما خواهد بود.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: مردم عملکرد مدیران دستگاه قضایی استان را قضاوت می‌کنند و عملکرد روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان کاملاً مورد توجه مردم قرار دارد.

پوریانی با اشاره به سختی کار در مجموعه‌های قضایی و گستره وسیع حوزه فعالیت دستگاه قضا، تصریح کرد: فعالیت مدیران دستگاه قضایی استان باید با نگاه فساد ستیزی توام باشد و روسا، دادستان‌ها و مدیران دستگاه قضایی استان باید با جدیت با هرگونه فساد در داخل سازمان و جامعه مبارزه کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: مسامحه و کوتاهی در حوزه مبارزه با فساد قابل جبران نخواهد بود و باید با فساد بدون اغماض مبارزه و مقابله شود و در این راستا باید از این فرصت خدمت که در اختیار ما قرار گرفته برای رضایت خداوند متعال و خدمت به مردم استفاده کنیم.

پوریانی، بحث پیشگیری از وقوع جرایم در استان مازندران را نیز بسیار مهم و موثر عنوان کرد و گفت: مواردی مانند سرقت و مباحث مالی همچنین ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری‌ها از جمله برخی مواردی هستند که باید به عنوان موارد مهم، مدنظر ویژه روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی به دادگستری استان ها، افزود: روسای دادگستری و دادستان ها، علیرغم حجم بالای کار در شهرستان ها، نقش بسیار مهمی در اجرای این سند برعهده دارند. سند تحول قضایی جزو موضوعات مهم و اساسی است که باید به بهترین شکل ممکن در دادگستری مازندران اجرایی شود.

وی با اشاره به شعار سال اظهار کرد: حمایت قضایی از سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای حمایت از تولید و اشتغال، امری بسیار مهم و اساسی است و همه باید برای تحقق شعار سال بسیج شوند.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین بر اجرای به موقع احکام صادره تاکید کرد و افزود: احکام صادره باید توسط دستگاه‌های ذیربط و با نظارت کامل دستگاه قضایی، به شکل کامل و دقیق اجرایی شود.

 روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان نیز در این نشست به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موارد مطروحه در جلسه پرداختند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *