رئیس کل دادگستری استان ایلام: توسعه ظرفیت‌های داوری موجب رفع اطاله دادرسی خواهد شد

13:04 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۶۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان ایلام: توسعه ظرفیت‌های داوری موجب رفع اطاله دادرسی خواهد شد
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: توسعه داوری موجب کاهش ورودی، رفع اطاله دادرسی و رضایتمندی بیشتر مردم خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین البرزی رئیس سازمان داوری بنیاد هدایت با عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام دیدار کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این دیدار با اشاره به اهمیت نهاد داوری در فرهنگ دینی و توجه ویژه به آن در سند تحول و تعالی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: توسعه داوری موجب کاهش ورودی، رفع اطاله دادرسی و رضایتمندی بیشتر مردم خواهد شد.

علی‌محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب دادگستری استان در بسیاری از شاخص‌های قضایی و اداری از جمله شاخص صلح و سازش گفت: ۲۱۲ هیئت صلح فعال در سطح استان مشغول به فعالیت بوده و بیش از ۴۵ درصد پرونده‌های واجد شرایط ارجاعی به معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان با صلح و سازش مختومه می‌شوند.

وی ادامه داد: سازش و استفاده از ظرفیت داوری می‌تواند در شرایط کنونی چاره ساز باشد و بسیاری از مشکلات جامعه را قبل از ورود به محاکم قضایی رفع کند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: محاکم قضایی به تنهایی نمی‌توانند به مشکلات حقوقی جامعه رسیدگی کنند و امروز باید بر ظرفیت مردم برای رسیدگی به این مشکلات توجه کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین البرزی ضمن تشریح اهداف و فعالیت‌های سازمان داوری بنیاد هدایت، از تمرکز این بنیاد بر رفع اختلافات خانوادگی با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با بسط نهاد داوری و استفاده از ظرفیت‌های دینی و ملی ضمن حل و فصل اختلافات به کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی کمک کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *