رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ کودکان غزه در سایه خشونت و بمباران رژیم صهیونیستی

13:55 - 16 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۱۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ کودکان غزه در سایه خشونت و بمباران رژیم صهیونیستی
کودکان غزه هر لحظه با بمباران‌ بی‌امان رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند و مجروح و معلول می‌شوند.

خبرگزاری میزان - جیمز الدر، سخنگوی یونیسف، گفت: کودکان در نوار غزه که در محاصره اسرائیل هستند، با استخوان‌های شکسته و ترکش‌هایی که به بدنشان نفوذ کرده به بیمارستان‌ها می‌رسند و روز‌ها بدون آب و غذا زندگی می‌کنند.

وی گفت: من به بیمارستان‌های غزه می‌روم و وقتی خمپاره یا بمب به یک ساختمان مسکونی اصابت می‌کند، بچه‌های آن ساختمان، از یک جراحت رنج نمی‌برند؛ شکستگی استخوان‌ها، ترکش، جراحات چشمی، سوختگی‌ها وحشتناک است و من فکر نمی‌کنم قبلا چنین مقیاسی از حمله به کودکان را دیده باشم.

سخنگوی یونیسف تاکید کرد: کودکان غزه به معنای واقعی کلمه همه چیز را از دست می‌دهند.

وی هشدار داد که بیمارستان‌ها در غزه به مناطق جنگی و میدان‌های جنگ تبدیل شده‌اند و شرایط بسیار دشواری برای کمک‌رسانی در داخل غزه و اکنون وضعیت تاریک و مرگ‌بار است.

شدت بمباران مانع ارائه کمک‌های بشردوستانه در داخل غزه و موجب کمبود آب و غذای سالم است و اگر ویرانی‌ها در غزه ادامه یابد، قطب‌بندی در سراسر جهان افزایش خواهد یافت.

بیانیه صندوق نجات کودکان درباره کودکان غزه

جیسون لی، مدیر صندوق نجات کودکان می‌گوید: هر ساعت بدون آتش‌بس، کودکان در غزه می‌میرند؛ با آغاز عملیات نظامی زمینی در خان یونس پس از فروپاشی آتش‌بس، بیش از یک میلیون کودک - یا کل جمعیت کودکان - در غزه جایی امن برای رفتن ندارند.

جیسون لی در بیانیه‌ای پس از فروپاشی آتش‌بس یک هفته‌ای، گفت: من در جنوب غزه هستم، جایی که کودکان و خانواده‌هایشان برای امنیت در حال تلاش هستند. اما هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد و جایی برای رفتن نیست.

وی ادامه داد: مقامات اسرائیلی به خانواده‌ها هشدار می‌دهند که بار دیگر به اجبار آن‌ها را به مناطق کوچک‌تر جابجا کنند، بدون تضمین ایمنی یا بازگشت، و بدون زیرساخت‌های لازم و دسترسی به خدمات برای حمایت از زندگی.

در همین حال، در شمال غزه، صد‌ها هزار نفر سرگردان و ناامن مانده‌اند و با زیرساخت‌ها و خدمات حیاتی مانند بیمارستان‌ها و سرویس‌های بهداشتی تخریب شده، در معرض خطر گرسنگی، بیماری، جراحت و مرگ قرار دارند.

پیش از این کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل، هشدار داد که غزه در پی از سرگیری جنگ، بار دیگر خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان است.

راسل گفت: اگر خشونت به مقیاس و شدتی که قبل از توقف ۷ روزه درگیری‌ها بازگردد، هر روز صد‌ها کودک کشته خواهند شد.

طبق آمار سازمان ملل، به نظر می‌رسد که از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) بیش از ۲ برابر تعداد کودکانی که در تمام تمام درگیری‌ها در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ جان خود را از دست داده‌اند؛ در غزه طی چند هفته اخیر به شهادت رسیده‌اند.

ظاهر سهلول، رئیس یک گروه امدادی که در غزه کار می‌کند، گفت: تقریبا از هر ۱۵۰ کودک فلسطینی در غزه، یک کودک تنها در دو ماه کشته شده است. این معادل نیم میلیون کودک آمریکایی است.

کشور‌های غربی و به‌ویژه آمریکا به‌طور کامل به دفاع از رژیم صهیونیستی حتی زمانی که باعث کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان غزه می‌شود، ادامه می‌دهند.

نیویورک تایمز می‌نویسد: برخلاف ادعای دولت بایدن درباره اینکه رژیم صهیونیستی «پیام خویشتنداری» را دریافت می‌کند، سازمان ملل گزارش می‌دهد که در این هفته بعضی از سنگین‌ترین بمباران را در غزه تاکنون شاهد بودیم و در صورت ادامه، سناریوی جهنمی‌تری در شرف آشکار شدن است.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه کودکان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *