رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان انتظامی قضات کشور: نیرو‌های مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند/ معرفی قضات شجاع، مومن و متعهد در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد

14:22 - 06 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۹۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان انتظامی قضات کشور: نیرو‌های مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند/ معرفی قضات شجاع، مومن و متعهد در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد
دادستان انتظامی قضات کشور گفت: حفظ شان و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مومن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات استان کرمان و در جمع قضات شهر کرمان، اظهار کرد: کرمان مزین است به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و امروز اگر نیرو‌های مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است.

وی به عملیات غرور آفرین سپاه و نیرو‌های مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم (ع)، شیعه هیچ وقت به اندازه امروز عزت نداشته و این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای تحقق یافته و شیعه به این جایگاه رسیده  است.  

دادستان انتظامی قضات کشور خطاب به قضات جوان گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان در سطح  جهانی و بین‌المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت‌های اکنون مقایسه کنیم، بیش از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانان هستند و قبل از انقلاب را ندیده‌اند و کسانی که قبل از انقلاب را دیده اند نیز  گاهی یادشان می‌رود، قبل از انقلاب کجا بوده‌ایم و الان کجا هستم.  

وی بیان کرد: این عظمت برای انقلاب اسلامی است که با موشک و پهپاد به رژیم صهیونیستی و امریکا پاسخ داده شود و آن‌ها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. این عظمت برای ایران اسلامی است که کشور‌های ابرقدرت دنیا به دنبال خرید پهباد‌های ایرانی هستند.

در دل تحریم‌ها نیرو‌های مسلح ما موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین قدیانی تصریح کرد: در دل تحریم‌ها نیرو‌های مسلح ما موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه‌زن شده‌اند و باید بپذیریم که علی‌رغم همه مشکلات و سختی ها، کشور رو به پیشرفت است.  

وی گفت: حفظ شان و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مومن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش در دستگاه قضایی هستیم.

در ابتدای این نشست حمید کریمی مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به نمایندگی از قضات محاکم تجدید نظر استان کرمان به موضاعاتی مانند شناسایی شکات حرفه ای، مشکلات معیشتی قضات و عدم دسترسی  قضات به مسئولین عالی قضایی اشاره کرد.  

ضرورت تشکیل بانک اطلاعات شکات حرفه‌ای

در ادامه نیز مسلم قزلباش، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه حقوقی شهر کرمان به نمایندگی از قضات محاکم بدوی استان کرمان، گفت: قضات با کار و تلاش شبانه‌روزی در حال جهاد هستند و باید خدمات قضات مومن، نمونه، شجاع و متعهد از طریق رسانه‌های جمعی منعکس شود.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعات شکات حرفه‌ای تاکید کرد.  

در ادامه پوریا جوادی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز به نمایندگی از قضات دادسرا‌های سراسر استان بر دسترسی قضات به پرونده ارزشیابی خود تاکید کرد و گفت: منابع انسانی مهمترین سرمایه در دستگاه قضایی  است و باید از نیروی انسانی صیانت شود.

گفتنی است در  این آیین ازخدمات غلامعباس مبشری تقدیر و مختار شمس الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *