رئیس کل دادگستری استان فارس: تلاش برای ایجاد صلح و سازش یکی از وظایف مهم وکلا است

15:04 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۱۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان فارس: تلاش برای ایجاد صلح و سازش یکی از وظایف مهم وکلا است
رئیس کل دادگستری فارس گفت: وکلا نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها و برقراری صلح و سازش دارند و در این راستا تلاش خود را برای ایجاد سازش به خصوص در دعاوی خانوادگی انجام دهند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در مراسم تحلیف و‌ اتیان سوگند کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه فارس با بیان اینکه حرفه وکالت، حرفه‌ای مقدس است، گفت: حفظ جایگاه وکیل بسیار مهم است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا خدایی نکرده به این جایگاه خدشه وارد نشود.

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه وکلای جوان باید اهل مطالعه‌ پیوسته و مستمر باشند، گفت: در علم حقوق هر چقدر مطالعه داشته باشید کم است؛ وکلاً باید با اطلاعات کافی وارد دادگاه شوند و در جهت کمک به تحقق عدالت با اِشراف به جزئیات پرونده در مقام دفاع به کشف حقیقت کمک کنند.

وی افزود: وکلاً باید به نحوی لایحه ارائه دهند که قضات بتوانند از آن لایحه در رأی خود استفاده کنند که البته این امر منوط به مطالعه دقیق، کافی و نگارش لایحه متقن و دفاع خوب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با توصیه و تأکید بر اینکه تلاش برای ایجاد صلح و سازش یکی از وظایف مهم وکلا است؛ افزود: وکلا نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها و برقراری صلح و سازش دارند و در این راستا تلاش خود را برای ایجاد صلح و سازش به خصوص در دعاوی خانوادگی انجام دهند.

رئیس کل دادگستری فارس به وکلای جوان توصیه کرد رازدار بودن و رعایت عدل و انصاف و بی‌طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند و اضافه کرد: وکیل باید شجاع و جسور باشد و برای رسیدن به حق و حقیقت شجاعانه از موکل خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از کار‌هایی که وکلاً باید به آن توجه داشته باشند، وکالت معاضدتی برای افرادی است که توانایی گرفتن وکیل را ندارند و این امر را با این دید انجام دهند که وکالت معاضدتی و کمک به ضعفا، زکات علم و جایگاه آنان است و این موضوع را سرلوحه خود قرار دهید تا شاهد خیر و برکت و موفقیت در کار‌های خود باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با اشاره به این نکته که یکی از ارکان مهم و اصلی عدالت وکلاً هستند، اظهار کرد: وکلا به سوگند خود پایبند باشند و حریم اسلام و حرفه خود را رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری فارس در پایان ضمن تقدیر از مرکز وکلای قوه قضاییه در استان گفت: عملکرد مرکز وکلای قوه قضاییه در فارس از برخی جهات در کل کشور سرآمد است که بخشی از آن مربوط به آمار وکالت معاضدتی است که از این حیث رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: فارس دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *