دادستان انتظامی قضات: مبارزه با فساد از درون دستگاه قضایی آغاز شده است

12:33 - 05 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۴۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان انتظامی قضات: مبارزه با فساد از درون دستگاه قضایی آغاز شده است
۱۵ نفر از قضات برگزیده دادگستری کل استان خراسان جنوبی با حضور دادستان انتظامی قضات در مراسمی مورد تقدیر قرار گرفتند.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی هدف از سفر خود به استان خراسان جنوبی را تجلیل از قضات برتر و نمونه استان شاغل در دادگستری کل استان خراسان جنوبی بیان کرد و گفت: تجلیل از این قضات نمونه متعاقب بازرسی دوره‌ای دادسرای انتظامی قضات از مجموعه قضایی این استان صورت گرفت. 

دادستان انتظامی قضات در جمع مسئولان قضایی و قضات استان خراسان جنوبی نعمت‌های بی شمار انقلاب را برشمرد و خواستار توجه هر چه بیشتر قضات به این نعمت‌ها و حفظ و حراست از آن شد. 

وی با اشاره به تلاش‌های دادگستری کل استان خراسان جنوبی، از قضات مجموعه قضایی خراسان جنوبی خواست تا با کار جهادی و مضاعف نسبت به کاهش اطاله دادرسی و پاسخگویی مناسب به مراجعان اقدام کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین قدیانی ضمن تقدیر از قضات سالم و پاکدامن، اظهار کرد: در بازرسی هیئت نظارت و بازرسی دادسرای انتظامی قضات که در سال گذشته صورت گرفت، نتیجه بازرسی بسیار مثبت بود، یعنی قضاتی که در این استان در دورترین نقاط استان زحمت می‌کشند جزو پاک ترین، مخلص‌ترین و زحمت کش‌ترین قضات کشور هستند به نحوی که ما در دادسرای انتظامی شکایتی یا اصلا نمی‌بینیم یا به ندرت از قضات استان خراسان جنوبی شکایت دیده می‌شود.

وی افزود: امروز مبارزه با فساد از درون دستگاه قضایی آغاز شده است و در دستگاه قضایی شاهد کمترین آسیب‌ها هستیم، اما وجود حتی میزان ناچیزی از آسیب هم در این مجموعه غیرقابل تحمل است. 

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی با ارائه گزارشی از اقدامات دادگستری در خصوص مقابله با فساد، کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری، بازرسی‌های دوره‌ای موضوع ماده ۲۸ نظارت بر رفتار و عملکرد قضات پرداخت و از هیأت بازرسی دادسرای انتظامی قضات تقدیر کرد.

حجت‌الاسللام والمسلمین موحدی راد بیان کرد: ما در طول سال گذشته کیفرخواست انتظامی یک مورد فقط برای این استان داشته ایم و این حاکی از اینست که قضات زحمت کش این استان در رعایت مقررات قانونی در رسیدگی‌ها هم سرآمد قضات کشور هستند.

در این آیین که پیش از ظهر امروز در دادگستری کل استان خراسان جنوبی برگزار شد ۱۵ نفر از قضات دادگستری استان خراسان جنوبی تجلیل شدند.

دادستان انتظامی قضات: امروز مبارزه با فساد از درون دستگاه قضایی آغاز شده است

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *