دادستان انتظامی قضات کل کشور: جایگاه اصفهان از لحاظ عملکرد قضات در سطح خیلی‌خوب ارزیابی می‌شود

12:43 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۲۶۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان انتظامی قضات کل کشور: جایگاه اصفهان از لحاظ عملکرد قضات در سطح خیلی‌خوب ارزیابی می‌شود
دادستان انتظامی قضات کل کشور گفت: با توجه به کارنامه‌هایی که برای بیشتر همکاران قضایی سراسر کشور صادر شده است قضات استان اصفهان از حیث عملکرد و سلامت، در جایگاه خیلی خوب کشور قرار دارند.

خبرگزاری میزان_ آیین تجلیل از قضات برگزیده سال ۱۴۰۱ دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست که با حضور مسئولان قضایی و قضات سراسر استان در دادگستری کل و به صورت پخش زنده در سایر حوزه‌های قضایی برگزار شد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جعفر قدیانی، دادستان انتظامی قضات کشور فعالیت دادسرای عالی انتظامی قضات را در دو محور رسیدگی به تخلفات و جرایم قضایی و صیانت از همکاران قضایی بیان و تصریح کرد: از موضوعاتی که در دادسرای انتظامی قضات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تخلفاتی است که بیشتر به دلیل ازدحام و کثرت پرونده و بالا بودن حجم کار پیش می‌آید و همچنین ارتکاب به جرایم مالی کارکنان قضایی است که درصد ناچیزی را از این پرونده‌ها شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین قدیانی در ادامه اصفهان را از لحاظ عملکرد قضات جزء استان‌های نمونه کشور معرفی و خاطرنشان کرد: با توجه به کارنامه‌هایی که برای بیشتر همکاران قضایی سراسر کشور صادر شده است قضات استان اصفهان از حیث عملکرد و سلامت، در جایگاه خیلی خوب کشور قرار دارند.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان آمار رسیدگی به پرونده در استان اصفهان را بالاترین آمار کشور اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه آمار ورودی و مختومه پرونده در دادگستری استان اصفهان بالاترین آمار کشور را به خود اختصاص داده و همواره بیش از ۵۰۰ هزار پرونده در دستگاه قضایی استان در جریان است؛ قضات استان اصفهان با وجود کمبودها، با کار جهادی، عملکرد قابل توجهی در رسیدگی به پرونده‌ها داشته‌اند.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تقدیر از قضات پاکدست و شریف در کنار مبارزه با فساد اندک در دستگاه قضایی، بر ادامه سیاست نکوداشت قضات نمونه بر اساس سند تحول قضایی تاکید کرد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از حدود ۴۰ نفر از قضات استان که حائز رتبه «خیلی خوب» در کارنامه عملکرد سال ۱۴۰۱ خود شده بودند تقدیر به‌عمل آمد.

گفتنی است حدود ۶۰۰ نفر از قضات استان نیز حائز رتبه «خوب» در ارزیابی‌های قضایی سال ۱۴۰۱ شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *