رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار نهاد‌های بین‌المللی درباره وضعیت کودکان در غزه؛ هر ۱۰ دقیقه یک کودک جان خود را از دست می‌دهد

8:53 - 02 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۱۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشدار نهاد‌های بین‌المللی درباره وضعیت کودکان در غزه؛ هر ۱۰ دقیقه یک کودک جان خود را از دست می‌دهد
نهاد‌های مختلف سازمان ملل درباره وضعیت کودکان در نوار غزه هشدار می‌دهند و آنروا در جدیدترین بیانیه خود گزارش داد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک جان خود را از دست می‌دهد.

خبرگزاری میزان – آژانس امدادرسانی و کاریابی برای فلسطینیان (آنروا) در جدیدترین بیانیه خود گفت که آتش‌بس فوری آخرین امید باقی‌مانده در غزه است.

براساس ارزیابی آنروا، هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه جان خود را از دست می‌دهد.

این نهاد سازمان ملل با انتشار پیامی در ایکس نوشت: تعداد اسفناکی از کودکان نیز در میان حملات شدید و اغلب بی‌رویه مجروح شده‌اند و آتش‌بس فوری آخرین امید باقی‌مانده است.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن حکم موقت دیوان بین‌المللی دادگستری، به حملات خود به غزه ادامه می‌دهد که در آن بیش از ۳۴ هزار فلسطینی، که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده و حدود ۷۷ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

حمله رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد از جمعیت غزه را در میان کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو به آوارگی داخلی سوق داده است، در حالی که به گفته سازمان ملل ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

حملات رژیم صهیونیستی بی‌وقفه ادامه یافته و ارسال کمک‌ها به‌طرز تاسف‌باری برای رسیدگی به فاجعه انسانی ناکافی است.

این گزارش می‌افزاید که بمباران‌های هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی در بیشتر نوار غزه همچنان گزارش می‌شود که منجر به تلفات غیرنظامی، آواره شدن و تخریب خانه‌ها و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در نشستی در شورای امنیت گفت: ۲ میلیون فلسطینی مرگ، ویرانی و محرومیت از کمک‌های بشردوستانه نجات‌بخش را تحمل کرده‌اند، آن‌ها اکنون به گرسنگی کشیده شده‌اند، حمله اسرائیل در رفح این فاجعه انسانی را تشدید خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از قحطی قریب‌الوقوع و مرگ و میر‌های قابل پیشگیری بیشتر در اثر بیماری، ما به یک جهش کوانتومی در کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌های ساکن غزه نیاز داریم، ارائه کمک‌ها در مقیاس گسترده به تسهیل کامل و فعال در عملیات‌های بشردوستانه از سوی اسرائیل نیاز دارد.

به گفته کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، از زمان آغاز جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک در این باریکه به شهادت رسیده‌اند.

براساس بیانیه یونیسف، راسل در یک کنفرانس خبری در نیویورک تایید کرد: هزاران نفر مجروح شده‌اند و هزاران نفر دیگر در آستانه قحطی هستند.

نهاد سازمان ملل برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که «هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه مجروح می‌شود یا جان خود را از دست می‌دهد.»

این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ غزه بیش از ۱۰ هزار زن در غزه به شهادت رسیده‌اند که شهادت ۶ هزار نفر از آن‌ها ۱۹ هزار کودک یتیم بر جای گذاشته است.

تس اینگرام، متخصص ارتباطات یونیسف، که به‌تازگی از غزه بازدید کرده است، در یک کنفرانس خبری در ژنو بیان کرد که آنچه او را تحت تأثیر قرار داده، تعداد کودکان مجروح است که وی شاهد آن‌ها بوده است.

این مقام سازمان ملل بیان کرد: کودکان غزه نه‌تنها در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها، در پناهگاه‌های موقت، به زندگی تغییریافته خود ادامه می‌دهند.

رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است؛ یک حکم موقت در ژانویه گذشته (دی ماه ۱۴۰۲) به رژیم صهیونیستی دستور داد تا اقدامات نسل‌کشی را متوقف و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *