قاتل زنجیره‌ای در کانادا به قتل ۴ زن بومی اعتراف کرد؛ تداوم ظلم سیستمی علیه ساکنان اصلی آمریکای شمالی

12:41 - 18 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۹۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قاتل زنجیره‌ای در کانادا به قتل ۴ زن بومی اعتراف کرد؛ تداوم ظلم سیستمی علیه ساکنان اصلی آمریکای شمالی
قاتلی زنجیره‌ای در کانادا که به اتهام قتل ۴ زن بومی قرار بود این هفته در دادگاه حاضر شود، به جنایات خود اعتراف کرده و گفت که جسد ۲ نفر از آن‌ها را در محل دفن زباله رها کرده است.

خبرگزاری میزان - یک قاتل زنجیره‌ای در کانادا به قتل ۴ زن بومی اعتراف کرده است. پلیس معتقد بود که این قاتل جسد قربانیانش را با انداختن برخی از آن‌ها در محل‌های دفن زباله از بین برده است.

این در حالی است که وکلای این قاتل استدلال می‌کنند که اختلال روانی این شخص به این معنی است که او از نظر کیفری مسئول این جنایات نیست.

جرمی اسکی‌بیکی به ۴ فقره قتل درجه یک متهم بود. قربانیان او ربکا کانتویس، مورگان هریس، مارسدس میران و یک زن ناشناس بوده‌اند.

او پیش از اعتراف در همه اتهامات گناهکار شناخته نشده و قرار بود این هفته محاکمه شود. 

گمان می‌رود اسکی‌بیکی اجساد دست‌کم ۲ نفر از قربانیان شناخته‌شده‌اش را در محل دفن زباله پریری‌گرین شهر وینیپگ رها کرده باشد. اما پلیس در ابتدا گفت که منابع لازم را برای جست‌وجوی زباله‌ها در این مرکز ندارد. گمان می‌رود که اجساد زیر چندین تن خاک رس مدفون شده باشند.

گروه‌های بومی در وینیپگ راهپیمایی‌ها و انسداد جاده‌ها را برای تحت فشار قرار دادن مقامات در جهت تایید جست‌وجو انجام داده‌اند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که جست‌وجو می‌تواند تا ۳ سال طول بکشد و هزینه‌ای بین ۸۴ تا ۱۸۴ میلیون دلار کانادا (۶۱ تا ۱۳۵ میلیون دلار آمریکا) داشته باشد.

در دهه‌های اخیر، دست‌کم ۴ هزار زن و دختر بومی در کانادا به قتل رسیده یا ناپدید شده‌اند؛ این قتل‌ها در گزارشی منتشر شده در سال ۲۰۱۹ از سوی یک مرکز تحقیقاتی به‌عنوان نسل‌کشی توصیف شده بودند.

زنان بومی آسیب‌پذیر در برابر پس‌زمینه‌ی بی‌عدالتی ساختاری همچنان قربانی سیاست‌های غفلت‌آمیز و بی‌تفاوتی دولت کانادا و آمریکا هستند.

براساس گزارش مرکز ملی اطلاعات جرایم کانادا، تنها در سال ۲۰۲۰، ۵ هزار و ۲۹۵ گزارش از مفقود شدن زنان و دختران بومی آمریکایی و بومی آلاسکا گزارش شده بود.

این بحران در سال‌های اخیر بهبود نیافته است. تنها در ماه آگوست ۲۰۲۲، وزارت امنیت عمومی آلاسکا در اولین گزارش در نوع خود ۲۸۰ بومی ناپدید شده را گزارش کرد.

در کانادا، افزایش زنان بومی ناپدید و کشته شده نسل‌کشی اعلام شده است. 

براساس گزارش‌های منتشر شده، احتمال قتل یا مفقود شدن زنان و دختران بومی در کانادا و آمریکا ۱۲ برابر بیشتر از سایر گروه‌های جمعیتی است. 

دامنه واقعی این بحران ناشناخته باقی مانده و وکلای مدافع مدت‌هاست که نسبت به کمبود داده‌های جامع در این رابطه هشدار داده‌اند.

همچنین گزارش‌های منتشر شده راه‌های مختلفی را شرح می‌دهد که از طریق آن ظلم سیستمی براساس نژاد، جنسیت، و موقعیت بومی متوجه زنان و دختران بومی است. 

کارشناسان می‌گویند که برای شروع رسیدگی به این مشکل، از بین بردن کامل استعمار در کانادا و آمریکا ضروری است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *