افتتاح دفتر «امور شرعی متوفیان» در مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا (س)

8:57 - 04 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۲۹۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
افتتاح دفتر «امور شرعی متوفیان» در مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا (س)
دفتر «امور شرعی متوفیان» در مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) در بیست و نهمین هفته از پویش «دوشنبه‌ها تعالی» افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س)، دفتر امور شرعی متوفیان در مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران این سازمان و قائم مقام و معاونت تبلیغات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران در بیست و نهمین هفته از پویش «دوشنبه‌های تعالی» افتتاح شد.

جواد تاجیک، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) در این مراسم گفت: دفتر امور شرعی متوفیان در مجتمع عروجیان با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران و با هدف مشاوره و راهنمایی امور ارث، وقف، نماز و روزه قضا و دیون شرعی متوفیان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به تردد روزانه جمع زیادی از خانواده‌های معزی و شهروندان برای پیگیری امور متوفیان در مجتمع عروجیان افزود: امیدواریم این دفتر ضمن اینکه مردم را نسبت به امور شرعی آگاه می‌سازد، بستری برای ارائه مشاوره‌های فکری، فرهنگی، مذهبی و شرعی به خانواده‌های معزی و زمینه‌ساز آرامش متوفیان باشد.

تاجیک در ادامه با اشاره به سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) در جوار مزار شهدا بهشت زهرا (س) در بدو ورود به میهن اسلامی از این آرامستان به عنوان نخستین پایگاه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: امام خمینی (ره) تمام ارزش‌هایی را که در طول مدت نهضت اسلامی برای تحقق آن‌ها مجاهدت کردند در جوار شهدا فریاد زدند.

حجت الاسلام عباس مذهب جعفری، قائم مقام و معاونت تبلیغات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران نیز در این مراسم گفت: ما در زیارت نامه‌های ائمه اطهار (ع) شهادت می‌دهیم که امام علی (ع) و سایر ائمه برای اقامه دین و اجرای احکام شرعی تلاش کرده‌اند. با این اوصاف ما نیز به عنوان شیعیان و پیروان امام علی (ع) باید برای اقامه احکام شرعی قدم برداریم و این مهم نیز می‌طلبد که ما نسبت به احکام شرعی شناخت داشته باشیم تا بتوانیم به درستی به این احکام عمل کنیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش و اهتمام سازمان بهشت زهرا (س) برای عمل هر چه بهتر به احکام شرعی در این سازمان با کمک مجموعه‌های مختلف، تصریح کرد: ما در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران تلاش می‌کنیم تا ضمن بیان مسائل شرعی در دفتر امور شرعی متوفیان، این سازمان را نیز در اجرای برنامه‌های فرهنگی یاری دهیم.

حسین زیار، معاون مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) نیز با بیان اینکه پاسخگویی به سوالات شرعی خانواده‌های معزی و مراجعه کنندگان به مجتمع عروجیان همواره یکی از دغدغه‌های ما و شهروندان بوده، گفت: با توجه به اینکه حوزه علمیه مرجع اصلی پاسخگویی به سوالات شرعی مردم است بر این اساس طبق تفاهم صورت گرفته با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران دفتر راهنمایی امور شرعی متوفیان در مجتمع عروجیان راه اندازی شده است.

یادآور می‌شود، پروژه‌های سازمان بهشت زهرا (س) روز‌های دوشنبه هر هفته در قالب پویش «دوشنبه‌های تعالی» رونمایی و افتتاح می‌شوند و این روند به فضل الهی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *