نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه‌های آزمایشی ریاضی و انسانی صبح امروز آغاز شد

10:05 - 06 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۹۴۲
نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه‌های آزمایشی ریاضی و انسانی صبح امروز آغاز شد
نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با رقابت ۵۳۳ هزار و ۳۲۲ داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی صبح امروز آغاز شد.

خبرگزاری میزان- نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با رقابت ۵۳۳ هزار و ۳۲۲ داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی صبح امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

کنکور هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز برگزار می‌شود.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا برگزار می‌شود.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو دفترچه داده می‌شود که دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است.

در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از تعداد ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب تعداد ۴۷ هزار و ۱۱۲ نفر معادل ۳۷ درصد داوطلبان زن و تعداد ۸۱ هزار و ۲۵۰ نفر معادل ۶۳ درصد داوطلبان مرد هستند.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی دو دفترچه داده می‌شود که دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۰ سوال و ۸۵ دقیقه زمان پاسخگویی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است.

در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی از تعداد ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب تعداد ۲۵۰ هزار و ۳۴۵ نفر معادل ۶۵ درصد داوطلبان زن و تعداد ۱۳۴ هزار و ۶۱۵ نفر معادل ۳۵ درصد داوطلبان مرد هستند.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا برگزار می‌شود.

آزمون پذیرش دانشجو-معلم در سال ۱۴۰۳ دریک نوبت و به صورت یک دفترچه مجزا و همزمان با نوبت اول آزمون سراسری برگزار می‌شود.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

پورعباس خاطرنشان کرد: گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعدادداوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش صدا و سیما، پورعباس به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است به دقت مطالعه کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *