هوای پایتخت در نهمین روز از اردیبهشت «قابل قبول» است

9:53 - 09 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۳۳۷
هوای پایتخت در نهمین روز از اردیبهشت «قابل قبول» است
طبق گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حال حاضر میانگین کل ایستگاه‌های سنجش آلایندگی روی عدد ۷۵ و وضعیت قابل قبول قرار دارد.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) در شرایط قابل قبول قرار دارد. به طوری که وضعیت آلاینده شاخص (PM ۲.۵) هم‌اکنون عدد ۷۵ را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ۱۷ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) و دو ایستگاه (شهرداری منطقه ۱۹ و فرمانداری شهرری. منطقه ۲۰) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارند.

همچنین در ۴ ایستگاه (شهرداری منطقه ۲، دانشگاه شهید بهشتی. منطقه یک، سرخه حصار. منطقه ۱۳ و شهرک چشمه. منطقه ۲۲) وضعیت پاک (سبز) ثبت شده است.

گفتنی است؛ شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۸۱ و وضعیت قابل قبول قرار داشت.

بر اساس گزارش سایت کنترل کیفیت هوای تهران شهرداری منطقه ۱۹ با ثبت عدد شاخص ۱۴۳ و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس، آلوده‌ترین نقطه و ایستگاه سرخه‌حصار در منطقه ۱۳ با شاخص ۲۸ و قرار گرفتن در وضعیت پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند.

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک و ۳۴ روز قابل قبول را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۳۲ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط پاک، زردرنگ شرایط قابل قبول، نارنجی‌رنگ شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، قرمزرنگ شرایط ناسالم و بنفش‌رنگ شرایط بسیار ناسالم را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *