تهدید تروریسم برای جهان؛ لزوم همکاری کشورها برای ریشه‎کنی داعش

7:30 - 20 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۲۵۲
تهدید تروریسم برای جهان؛ لزوم همکاری کشورها برای ریشه‎کنی داعش
کارشناسان و رسانه‎های بین‏‎المللی تروریسم و گروه تروریستی داعش را یک تهدید جهانی می‎دانند که نابودی آنها نیازمند همکاری کشورهای جهان است.

خبرگزاری میزان - کارشناسان طی سال‌های گذشته همواره بر این موضوع تاکید کرده‎اند که گروه‌های تروریستی مانند داعش تهدیدی جدی، نه‌تنها برای منطقه غرب آسیا بلکه برای کل جهان به‌حساب می‌آیند.

در همین رابطه پایگاه هوملند سکیوریتی تودی در مقاله‌ای درباره تهدید جهانی گروه تروریستی داعش، نوشت: این گروه و شاخه‌های منطقه‌ای آن همچنان امنیت منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کنند. آن‌ها در سال‌های اخیر فرصت‌طلبانه قصد داشتند از روند‌های اخیر در سراسر جهان استفاده کنند. 

با وجود کاهش تعداد حملات داعش و کاهش ظرفیت آن، هسته مرکزی داعش در عراق و سوریه و برخی کشورها توانست به حملات خود ادامه دهد. در سال ۲۰۲۲ فعالیت‌های داعش در منطقه دیرالزور افزایش یافت. 

در سال ۲۰۲۲، گروه تروریستی داعش مسئولیت بیش از ۱۰۰ حمله را به عهده گرفته بود که بیشتر این حملات در سوریه انجام شده بود.

این گروه تروریستی شاخه‌های منطقه‌ای آن همچنان امنیت منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند. 

در همین حال یک پایگاه اپلوز فور پیس، نوشت: تهدید مستمر داعش ماهیت جهانی دارد و بسیار فراتر از این منطقه است.

پایگاه نیکی هم با اشاره به داعش شاخه افغانستان، نوشت که تهدید این گروه فراتر از افغانستان و کشور‌های اطراف آن است. 

به نوشته نگارنده، نگرانی‌هایی درباره این وجود دارد که این گروه تروریستی بخواهد حملات خود را در کشور‌های دیگر، به غیر از افغانستان و پاکستان هم انجام دهد. 

پایگاه کنسیل آن فورن ربلیشینز هم در مطلبی نوشت که این گروه تروریستی همچنان در مناطقی از آسیا و آفریقا تهدید به حساب می‌آید.

نشنال‎نیوز هم چند روز قبل از افزایش هشدار‌ها در کشور‌هایی اروپایی درباره احتمال افزایش حملات تروریستی خبر داده بود. 

این پایگاه، نوشت: سرویس‌های امنیتی در سراسر اروپا نقشه داعش را برای استفاده از مواد منفجره برای هدف قرار دادن کلیسا‌ها کشف کرده‌اند. 

کارشناسان مبارزه با تروریسم، می‌گویند که این گروه تروریستی همچنان یک تهدید جدی است. 

مارک والاس، مدیر اجرایی پروژه مبارزه با افراط‌گرایی، گفت: داعش همچنان یک تهدید برای جهان و غرب به حساب می‌آید. داعش در تلاش است تا حملات تروریستی را در اروپا سازماندهی کند تا ارتباط مستمر خود را در محیط تروریستی نشان دهد. 

در همین رابطه، پایگاه شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی به نقل از یک کارشناس، نوشت: داعش می‌تواند و احتمالا در مقطعی برای سرزمین آمریکا تهدید به حساب آید. آن‌ها تهدیدی برای همه جهان هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *