احتمال مرگ صدها پناهجوی روهینگیایی بر اثر طوفان

8:32 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۹۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
احتمال مرگ صدها پناهجوی روهینگیایی بر اثر طوفان
طوفان سهمگین موکا احتمالا موجب مرگ صدها نفر از پناهجویان روهینگیایی در میانمار شده است.

خبرگزاری میزان - بیم آن می‌رود که صد‌ها نفر پس از وقوع طوفان قدرتمند «موکا» که روز یکشنبه میانمار را درنوردیده، جان خود را از دست داده باشند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، گروه‌های امداد نسبت به «تلفات جانی در مقیاس بزرگ» در پی یکی از شدیدترین طوفان‌های تاریخ این کشور هشدار دادند.

احتمال مرگ صدها پناهجوی روهینگایی بر اثر طوفان

طوفان موکا روز یکشنبه وارد سواحل میانمار شد، و در ایالت راخین که محل زندگی هزاران آواره روهینگیایی است، خانه‌ها را فرو ریخت، درختان را قطع کرد و خطوط ارتباطی را به شدت در معرض خطر قرار داد. 

احتمال مرگ صدها پناهجوی روهینگایی بر اثر طوفان

احتمال مرگ ۴۰۰ نفر و فاجعه برای آوارگان روهینگیا

دولت سایه میانمار روز سه‌شنبه اعلام کرد دست‌کم ۴۰۰ نفر کشته شده‌اند و تعداد نامشخصی همچنان مفقود هستند.

منابعی که با سی‌ان‌ان صحبت کرده‌اند می‌گویند، بسیاری از اجساد قربانیان روهینگیا دفن شده‌اند.

احتمال مرگ صدها پناهجوی روهینگایی بر اثر طوفان

یکی از ساکنان ایالت راخین می‌گوید: مردم روزگار بسیار سختی را می‌گذرانند چرا که غذا ندارند، جایی برای استراحت ندارند، مردم بی خانمان می‌شوند، بی سرپناه می‌شوند، حتی بعضی‌ها جان خود را از دست می‌دهند و همین وضعیت دوباره در زندگی ما برای مردم روهینگیا تکرار شده است.

احتمال مرگ صدها پناهجوی روهینگایی بر اثر طوفان

آوارگان روهینگیا متحمل بیشترین خسارت

جامعه روهینگیا به ویژه با افزایش تلفات طوفان موکا در میانمار متاثر شده است؛ خانواده‌های روهینگیا در میانمار که طوفان زده بودند، عزیزانشان را در خارج از روستا‌های ویران شده دفن کردند و در ساحل دریا به جستجوی مفقودان پرداختند و انتظار کمک کمی از دولتی داشتند که هویت آن‌ها را انکار می‌کند.

بسیاری در تلاش بودند تا از میان انبوه زباله‌هایی که روزی سقف خانه‌هایشان را پوشانده بودند یا درختان افتاده را از مسیر‌های روستا پاکسازی کنند.

احتمال مرگ صدها پناهجوی روهینگایی بر اثر طوفان

دیگران به دنبال اعضای خانواده‌ای بودند که از زمانی که طوفان به خشکی رسید، دیده نشده‌اند. این قوی‌ترین طوفانی بود که در بیش از یک دهه اخیر منطقه را درنوردیده است؛ ده‌ها کشته و بیش از صد نفر ناپدید شده‌اند.

به گفته مقامات محلی و رسانه‌های دولتی میانمار، در حالی که روستاییان تلاش می‌کردند خانه‌های ویران شده را کنار هم بگذارند و منتظر کمک و حمایت بودند، تعداد قربانیان طوفان زده میانمار به دستکم ۸۱ نفر رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *