سانسور اعتراضات دانشگاهی آمریکا در رسانه‎های جریان اصلی غرب

11:18 - 09 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۳۶۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سانسور اعتراضات دانشگاهی آمریکا در رسانه‎های جریان اصلی غرب
رسانه‌های غربی برای سانسور و کوچک‌نمایی اعتراضات دانشگاهی در آمریکا به جنجال‌های ادعایی در مورد آنچه یهودی‌ستیزی می‌خوانند، دامن می‌زنند.

خبرگزاری میزان - اعتراضات دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در آمریکا که از هفته گذشته تشدید شده، مورد توجه جامعه بین‌الملل قرار گرفته است.

در همین حال، برخی دانشگاه‌ها در سایر کشورها، به‌ویژه کشور‌های غربی نیز اعتراضات مشابهی را برگزار کرده‌اند.

این اعتراضات همواره مسالمت‌آمیز بوده‌اند؛ این در حالی است که افسران پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا و کشورهای اروپایی این اعتراضات را سرکوب کرده و معترضان را هدف خشونت قرار می‌دهند.

در این میان، برخی رسانه‌های بین‌المللی در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی و از طرفی پنهان کردن خشونت اعمال شده علیه معترضان، اقدام به سانسور و یا کوچک‌نمایی اعتراضات می‌کنند.

ورود رسانه‌های اجتماعی و منابع خبری جایگزین به معکوس کردن این روند و ایجاد زمینه بازی یک‎نواخت کمک کرده است.

با این حال، پیوند ریشه‌دار سیاست، رسانه و صنعت که اغلب به‌عنوان مجتمع سیاسی-رسانه‌ای-صنعتی از آن یاد می‌شود، همچنان با منافع رژیم صهیونیستی هماهنگ است.

چنین وفاداری تزلزل‌ناپذیر به رژیم صهیونیستی نه‌تنها به دنبال حقیقت نیست، بلکه همدستی غرب در نسل‌کشی مردم غزه را آشکار می‌کند. این رویکرد همچنین ارزش‌های بنیادی یک جامعه آزاد و دموکراتیک را نیز به‌خطر می‌اندازد، که با سرکوب خشونت‌آمیز دانشجویان معترض در آمریکا نشان داده شده است. 

رسانه‌هایی که با طرح اتهامات مربوط به کارمندان آنروا جنجال دسته جمعی ایجاد کردند، مربوط به همان مجموعه سیاسی-رسانه‌ای-صنعتی هستند که اکنون فریبکاری دیگری را در دستور کار دارند. 

این رسانه‌ها با هدف ساکت کردن اجباری دانشجویان معترض به جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، به جنجال‌های ادعایی در مورد آنچه یهودی‌ستیزی در اعتراضات دانشگاهی آمریکا می‌خوانند، دامن می‌زنند. 

در صحنه‌هایی که یادآور سرکوب دانشجویان معترض به جنگ ویتنام است، بیش از ۱۰۰ فعال حامی فلسطین در محوطه دانشگاه کلمبیا نیویورک بازداشت شدند.

به‌عنوان نمونه، روزنامه انگلیسی تلگراف با انتشار گزارشی با عنوان «دانشجویان یهودی در اعتراضات دانشگاه کلمبیا با یهودی‌ستیزی شدید روبرو می‌شوند» سعی کرده است که روایتی دروغین از آنچه یهودی‌ستیزی در اعتراضات خوانده شده را به خورد مخاطبان خود بدهد.

 

اعتراضات دانشگاهی در آمریکا و رسانه‌هایی که در خدمت رژیم صهیونیستی هستند

 

این روزنامه مدعی است: این اعتراضات یکی از نمونه‌های متعدد یهودی‌ستیزی است که در محوطه دانشگاه‌ها و اطراف آن در سراسر آمریکا دیده شده است.

فرانس۲۴ نیز در گزارشی با عنوان ادعایی «سردرگمی دانشجویان یهودی به دلیل اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا» سعی کرده است تا نشان دهد این اعتراضات وضعیت را برای دانشجویان یهودی سخت کرده است.

 

اعتراضات دانشگاهی در آمریکا و رسانه‌هایی که در خدمت رژیم صهیونیستی هستند

ان‌پی‌آر نیز در مطلبی با عنوان «کشف حقیقت یهودی ستیزی در اعتراضات دانشگاهی» سعی کرده است تا ذهن مخاطبان را از واقعیت منحرف کرده و به سمت حمایت از صهیونیست‌ها سوق دهد.

اعتراضات دانشگاهی در آمریکا و رسانه‌هایی که در خدمت رژیم صهیونیستی هستند

 

رسانه‌هایی مانند نیویورک‎تایمز نیز با انتشار ادعا‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نوبه خود در این موج سانسور خبری و انحراف ذهن مخاطبان سهیم بوده است.

نیویورک‎تایمز به نقل از نتانیاهو، مدعی شد: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است؛ اوباش یهودی‌ستیز دانشگاه‌های پیشرو را تصرف کرده‌اند. 

 

اعتراضات دانشگاهی در آمریکا و رسانه‌هایی که در خدمت رژیم صهیونیستی هستند

 

اتهام‌زنی به دانشجویان معترض روشی است که اغلب سیاستمداران حامی فلسطین نیز از آن برای تخریب وجهه اعتراضات استفاده می‌کنند.

واشنگتن‎پست هم در خبری ادعای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را به‌عنوان تیتر خبر خود انتخاب کرد.

 

اعتراضات دانشگاهی در آمریکا و رسانه‌هایی که در خدمت رژیم صهیونیستی هستند

 

جو بایدن در میان برگزاری اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، آنچه یهودی‌ستیزی خوانده بود را محکوم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *