انفجار مهیب در کابل حین برگزاری نماز جمعه/ بیش از ۳۰۰ کشته و زخمی در پی انفجار در مسجد خلیفه

17:22 - 09 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۵۴۷
طبق اعلام برخی رسانه‌ها انفجاری مهیب در مسجد خلیفه واقع در جاده دارالامان کابل حین برگزاری نماز جمعه با بیش از ۳۰۰ کشته و زخمی رخ داده است.

- طبق گزارش شبکه تلویزیونی طلوع، یک انفجار مهیب در شهر کابل پایتخت افغانستان رخ داده است که طبق این گزارش ‏صدای یک انفجار شدید در سه راهی علاءالدین واقع در جاده دارالامان کابل شنیده شده است.

براین اساس، حادثه در مسجد خلیفه واقع در پایتخت افغانستان رخ داده است که تاکنون اطلاعاتی درباره نوع انفجار و تلفات احتمالی آن گزارش نشده است.

طبق اعلام این شبکه تلویزیونی، شمار تلفات حمله امروز در مسجد خلیفه در کابل بالا است. انفجار در جریان برگزاری نماز جمعه رخ داده است و گفته می‌شود که یک شاهد عینی شمار جان باختگان و زخمی‌ها را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرده است؛ اما تا کنون این آمار تایید نشده است.

روسیا الیوم نیز با اشاره به این موضوع اعلام کرده است که در این حادثه بیش از ۳۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته و طالبان نیز تا کنون در این باره بیانیه‌ای منتشر نکرده است.

 جزئیات انفجار تروریستی در مسجد خلیفه کابل

 انفجار در خیابان دارلامان در مرکز شهر کابل و در مسجدی به نام مسجد خلیفه اتفاق افتاده است.

 هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته وزخمی این حادثه در دست نیست اما منابع محلی و برخی رسانه ها تعداد ۳۰۰ زخمی و شهید را اعلام کرده اند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/05/3527591_486.mp4']

طالبان شهادت ۲۱ نفر را تایید کرد

آمار‌های تلفات انفجار تروریستی در مسجد خلیفه کابل ضد و نقیض است، اما تا الان طالبان تایید کرد ۲۱ نفر شهید شدند.

var player = videojs('player_285886_3526873',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3526873',{},function (data) {}); }));

تعداد شهدای انفجار مسجد شیعیان کابل به ۵۰ نفر رسید

طبق گزارش اسکای نیوز عربی، تعداد شهدای این انفجار به ۵۰ نفر رسیده است.

var player = videojs('player_964465_3526878',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3526878',{},function (data) {}); }));


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *