استاد دانشگاه کلمبیا یا عضو پلیس نیویورک؛ از ربکا واینر چه می‌دانیم؟

7:37 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۴۶۹
استاد دانشگاه کلمبیا یا عضو پلیس نیویورک؛ از ربکا واینر چه می‌دانیم؟
گزارش‌ها نشان می‌دهند که فردی به نام ربکا واینر که در ظاهر استاد دانشگاه کلمبیاست، در واقع رئیس دفتر مبارزه با تروریسم پلیس نیویورک بوده و در سرکوب تظاهرات دانشجویی این دانشگاه نقش مستقیم داشته است.

خبرگزاری میزان - برگزاری تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه در روز‌های گذشته همواره در کانون توجه بوده است؛ یکی از مواردی که توجه‌ها را به خود جلب کرده، نحوه برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان معترض و سرکوب آن‌هاست.

در همین رابطه، انتشار خبری درباره یکی از هدایت‌کننده‌های این روند سرکوب‌ باعث واکنش آمریکایی‌ها شده است؛ اریک آدامز، شهردار نیویورک اعلام کرد که سرکوب خشونت‌آمیز علیه دانشجویان دانشگاه کلمبیا از سوی یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه هدایت شده است.

آدامز طی یک کنفرانس مطبوعاتی در اول ماه می (اردیبهشت)، تنها چند ساعت پس از بازداشت حدود ۳۰۰ معترض از سوی پلیس نیویورک در محوطه دانشگاه، از شخصی به نام ربکا واینر تمجید کرد.

واینر، استاد کمکی این دانشگاه که به‌عنوان رئیس دفتر مبارزه با تروریسم پلیس نیویورک مشغول به کار است، فردی بود که به پلیس برای سرکوب دانشجویان معترض به جنگ غزه چراغ سبز نشان داد. 

آدامز، توضیح داد: او کسی بود که اوضاع را زیر نظر داشت. 

ده‌ها پلیس با تجهیزات ضد شورش در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) به سالن همیلتون یورش برده و تعدادی زیادی از دانشجویان معترض را بازداشت کردند؛ دفتر واینر فقط چند صد متر دورتر از اردوگاه تظاهرات حمایت از غزه و در دانشکده روابط بین‌الملل و عمومی کلمبیا (SIPA) واقع شده بود. 

بیوگرافی ارائه شده از سوی دانشکده روابط بین‌الملل و عمومی کلمبیا ربکا واینر را به‌عنوان یک استاد کمکی امور بین‌الملل و عمومی توصیف می‌کند که هم‌زمان به‌عنوان مجری غیرنظامی مسئول اداره اطلاعات و ضد تروریسم اداره پلیس شهر نیویورک فعالیت می‌کند.

به‌گفته این دانشکده، واینر در این نقش اولویت‌های استراتژیک و سیاست‌گذاری را برای اداره اطلاعات و ضد تروریسم توسعه می‌دهد و به‌‍طور علنی نمایندگی پلیس نیویورک را در امور مربوط به ضد تروریسم و اطلاعات برعهده دارد.

دفتر مبارزه با تروریسم پلیس نیویورک در حال حاضر دفتری در تل‌آویو، در اراضی اشغالی دارد. این دفتر در اراضی اشغالی با دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی هماهنگی می‌کند و یک رابط دپارتمانی دارد.

پایگاه گری‌زون که گزارش درباره واینر را منتشر کرده، می‌گوید: به‌نظر می‌رسد واینر به‌عنوان پل ارتباطی بین دفاتر در اسرائیل و نیویورک عمل می‌کند.

تحقیقات آسوشیتدپرس در سال ۲۰۱۱ نشان داد که یک به اصطلاح واحد جمعیتی مخفیانه در اداره ضد تروریسم و اطلاعات پلیس نیویورک فعالیت می‌کرد؛ این واحد پنهان از مسلمانان در اطراف شهر نیویورک و حتی دانشجویان دانشگاه‌های خارج از ایالت که در فعالیت‌های همبستگی فلسطین شرکت داشتند، جاسوسی می‌کرد.

براساس گزارش‌ها، این واحد از سوی سازمان سیا تشکیل شده است. به‌نظر می‌رسد که این واحد نیز از سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی الهام گرفته شده است. 

ربکا واینر نوه استانیسلاو اولام، ریاضیدان یهودی لهستانی است که به ساخت بمب هیدروژنی به‌عنوان بخشی از پروژه منهتن کمک کرد.

واینر در مورد کار پدربزرگش پس از انتصاب خود به‌عنوان رئیس دفتر مبارزه با تروریسم پلیس نیویورک، گفته بود: من به این میراث بسیار افتخار می‌کنم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *