تولید سه داروی ایرانی بیماری صعب‌العلاج برای نخستین‌بار در کشور

9:53 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۶۷۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- سه داروی ایرانی بیماری صعب‌العلاج برای نخستین‌بار توسط شرکت داروسازی باختر بیوشیمی در ایران ساخته شد.
به گزارش گروه اجتماعی ، بهمن برازش درباره تولید سه دارو برای بیماران صعب‌العلاج اظهار کرد: چهار نوع دارو شامل سوببوفیر (sofosbuvir) با نشان تجاری سوفوسبیوفیر (sobiovir) برای درمان قطعی هپاتیت C ساخته شد.

وی افزود: این دارو تنها دارویی است که برای نخستین‌بار در ایران تولید شد که برای درمان قطعی هپاتیت C به تنهایی یا به همراه برخی داروها استفاده می‌شود.

برازش گفت: تا به امروز هیچ دارویی برای درمان قطعی داروی هپاتیت C وجود نداشت و برخی داروهای تولید فقط نقش نگه دارنده بودند. تا قبل از این رژیم درمانی بیماری هپاتیت سی به صورت ترکیبی از داروهای خوراکی و تزریقی بود و بیمار می بایست به صورت مداوم تزریق انجام می داد اما داروی مذکور به تنهایی و بدون مصرف داروی تزریقی درمان قطعی را در درصد بالاتری از درمان قطعی را در بیماران مبتلا به هپاتیت سی را نشان می‌دهد.

رئیس هیات مدیره شرکت داروسازی باختر بیوشیمی در ادامه تصریح کرد: بی متیل فومارات دومین داروی تولید این شرکت است که به شکل کبسول های حاوی میکروتبلت های آنتریکتد ( با پوشش باز شونده داخل روده) برای درمان بیماران MS (اختلالات حرکتی این بیماران) برای اولین بار فازهای برگشتی این بیماری در کشور ساخته شد.

برازش گفت: این دارو به دو شکل قرص 120 و 240 میلی گرم با تکنولوژی جدید برای اولین‌بار در ایران تولید شد.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: سومین داروی تولیدی این شرکت داروی فرو مزلازین 800 میلی‌گرمی برای درمان التهاب روده بزرگ است که به صورت اختصاصی در محل روده بزرگ می گذارد برای اولین بار به صورت انتی کت تولید شد.

برازش قرص فام پریدین با نام تجاری فام بایوکس را چهارمین دارو تولیدی این شرکت اعلام کرد و افزود: این دارو برای درمان بیماران ms( اختلالات حرکتی این بیماران) ساخته شده است.

وی سهولت دسترسی به این داروها، قیمت پایین، زیر پوشش بیمه قرار گرفتن این دارو و از همه مهمتر کاهش ارزش افزوده این داروها را از مهمترین مزایای تولید این داروها عنوان کرد.

برازش در پایان خاطرنشان کرد: شرکت داروسازی باختر بیوشیمی تنها کارخانه ای است که  در ایران خط اختصاصی برای داروهای ضد ویروسی دارد. و این شرکت تامین کننده کلیه داروهای مورد نیاز در درمان ایدز برای کشور می باشد همچنین داروی مذکور در درمان آنفلو آنزای پرندگان و آنفلوانزای خوکی نیز از جمله داروهای ضد ویروس تولید این شرکت است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *