ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط هلال احمر

12:16 - 21 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۴۱۵
ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط هلال احمر
به گفته معاون پزشکی سازمان هلال احمر ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران در موسم حج بر عهده جمعیت هلال احمر است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، درودی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته ارائه خدمات برای زائران در سطح یک و دو در هتل‌های مکه و بیمارستان هلال احمر مکه ارائه می‌شود، گفت: خدمات سطح بالاتر مانند جراحی در بیمارستان‌های عربستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما امسال با حضور ۱۶۰ همکار پزشک ارائه خدمات را دنبال می‌کنیم که در درمانگاه‌های شبانه روزی مشغول ارائه خدمت هستند. کادر ۲۰۰ نفره بیمارستانی نیز در مکه و مدینه به صورت شبانه روزی به زائران خدمت رسانی می‌کنند. تخصص‌های مختلف در بیمارستان‌ها وجود دارد. بخش بستری ۷۰ تخت خوابی بیمارستان مکه را داریم و بیمارستان صحرایی عرفات نیز در خدمت زائران است.

معاون پزشکی سازمان هلال احمر افزود: در دو سال گذشته به خاطر بحث کرونا طبق دستور العمل عربستان شرط سنی مطرح بود، اما امسال شرط سنی مطرح نیست و ممکن است یک فرد ۴۰ ساله با توانایی جسمی‌پایین منع سفر شود، اما به فرد ۷۰ ساله‌ای با توان جسمی مناسب اجازه سفر داده شود. توانایی جسمی‌برای ما ملاک است.

درودی در خصوص دارو‌های مورد نیاز بیان کرد: زائران می‌بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشند. البته حواسشان به دارو‌های ممنوعه باشد.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را تامین کرده است.

درودی در پایان سخنان خود در یک برنامه رادیویی گفت: برای تمامی زائران آرزوی سلامتی داریم و از آن‌ها می‌خواهیم که دستورالعمل‌های ذکر شده در جلسات آموزشی را لحاظ کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *