انتقاد سخنگوی شورای شهر از معاونت حمل‌ونقل شهرداری

13:43 - 20 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۳۱۴۷
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با خلق الساعه نامیدن تصمیم کاهش ساعت کاری حمل و نقل عمومی تا ۲۰ شب به انتقاد از این تصمیم معاونت حمل و نقل عمومی شهرداری پرداخت و آن را موجب نگرانی شهروندان دانست.
- علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه طی مطلبی که در اختیار خبرنگاران قرار داد، اظهار داشت: معاونت حمل و نقل و ترافیک طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با مجوز شهردار تهران و نظر به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت یک ماهه برای فعالیت مشاغل، کاهش ساعت کاری خطوط حمل و نقل عمومی از سوی این معاونت اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه این تصمیم موجب نگرانی شهروندان شده‌است، گفت: بسیاری از شهروندان مجبور به تردد در شهر هستند و با این تصمیم آنان را از حق استفاده از حمل و نقل عمومی محروم کرده و هزینه‌هایشان افزایش خواهد یافت.
 
بیشتر بخوانید:
مسئولان تصمیم گیرنده جسارت تعطیلی تهران را ندارند

اعطا گفت: این نوع تصمیم گیری‌های خلق الساعه، نه تنها باعث کاهش شیوع کرونا نمی‌شود بلکه ازدحام بیش از حد جمعیت را در ساعات پایانی فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به دنبال خواهد داشت و موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.

وی افزود: این تصمیم که بدون پشتوانه محکم کارشناسی و مشورت با شورای اسلامی شهر تهران و با نادیده گرفتن سبک زندگی بخش وسیعی از شهروندان اتخاذ شده‌است، اقشار کم درآمد و آسیب پذیر را با مشکل مواجه می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تذکر به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: شهرداری باید در مواجهه با کرونا با تکیه بر نظرات و مطالعات کارشناسی و با در نظر گرفتن سبک زندگی عموم شهروندان اقدامات خود را برنامه ریزی و اجرا کند تا موجب نگرانی و دغدغه بیشتر شهروندان نشود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *