فرمانده دافوس: به دنبال تربیت افسرانی زبده در رده‌های بالا با روحیه معنویت‌گرایی هستیم

10:51 - 02 دی 1398
کد خبر: ۵۷۹۴۳۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی بر تربیت افسرانی زبده در رده‌های بالا با روحیه معنویت‌گرایی تاکید کرد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش: به دنبال تربیت افسرانی زبده در رده‌های بالا با روحیه معنویت‌گرایی هستیمبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، امیر سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی در همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی که امروز دوشنبه ۲ دی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، با بیان اینکه لزوما قرار نیست گام دوم انقلاب مانند گام اول آن ۴۰ سال طول بکشد، گفت: گام دوم زمان کمتر و تلاش مضاعف همه ما را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته مسئله معنویت در ارتشی که دارای ساختار و نظم بود، مسئله بسیار مهمی بوده است، افزود: فضای بعد از انقلاب در ارتش، فضای بصیرت و بصیرت‌افزایی بود.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس زمانی‌که زیر گلوله‌باران شدید دشمن قرار داشتیم و فرصت نداشتیم به چپ و راست نگاه کنیم، با اتکاء به خداوند متعال و معنویت‌گرایی توانستیم تصمیم صحیح را انتخاب کنیم و به کار ببریم.

امیر ولی‌وند با بیان اینکه ارتش معنویت‌محور یعنی معنویت در رفتار همه نیروهای ارتشی متجلی باشد، عنوان کرد: خیلی از ارتش‌های پیشرفته دنیا به این نتیجه رسیدند که اگر می‌خواهند قدرت دفاعی خود را ارتقا دهند باید افسرانی انتخاب کنند که دارای باور باشند و کمتر به سراغ افسرانی بروند که بدون باور و اعتقاد هستند.

وی افزود: قاعده این است که زمام امور‌ فرماندهی نظامی در دنیا را به کسی که دارای باور و اعتقاد است، واگذار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

امیر ولی‌وند در پایان با بیان اینکه پژو‌‌هش‌های موضوع «تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی» باید کاربردی شوند، گفت: ما در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به دنبال تربیت افسرانی زبده در رده‌های بالا با روحیه معنویت‌گرایی هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *