لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی برای رفع ایرادات به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد

9:04 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۷۵۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی برای رفع ایرادات به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد
پس از مخالفت نمایندگان مجلس با مصوبه اصلاحی کمیسیون اقتصادی به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی با نظر رئیس جلسه این لایحه به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد.

خبرگزاری میزان - نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۰۱ رأی موافق، ۷۴ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه مجلس با مصوبه کمیسیون اقتصادی به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری، صنعتی گیلان- انزلی مخالفت کردند و با اعلام عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت به منظور برطرف کردن ایرادات به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد.

در متن مصوبه اصلاحی کمیسیون اقتصادی آورده شده بود؛ مصوبه کمیسیون:

۱- ماده واحده و تبصره‌های یک، ۲ و ۳ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره ۶ به آن الحاق می‌شود.

تبصره ۱- رعایت ضوابط قانونی در رابطه با هرگونه تغییر کاربری اراضی و نیز رعایت قوانین و مقررات مربوط به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلودگی زیست محیطی در محدوده موضوع این قانون الزامی است.

تبصره ۲- واردات کالای همراه با مسافر به شهرک‌های صنعتی سپیدرود- خمیران و سیاهکل ممنوع و اعطای معافیت کالا‌های همراه با مسافر از محدوده‌های مسکونی به سرزمین اصلی صرفا شامل کالا‌های تولید شده در شهرک‌های صنعتی مذکور می‌باشد.

تبصره ۳- امهال امتیازات تمامی مربوط به ورود و خروج کالا در شهرک‌های صنعتی سپیدرود، خمیران و سیاهکل به استثنای مواد، کالاها، تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز طرح‌های سرمایه گذاری و توسعه‌ای منوط به تائید محصورشدن محدوده مورد نظر توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و استقرار در مبادی خروجی و ورودی منطقه است، سازمان منطقه می‌تواند بخش‌هایی از شهرک‌های صنعتی مذکور را به تدریج محصور و پس از تائید و استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملیاتی نمودن محدوده اقدام کند.

تبصره ۶- پس از تصویب این قانون هرگونه تغییر در محدوده آزاد تجاری- صنعتی انزلی منوط به پیشنهاد هیات وزیران و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *