رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی استان کرمان رفع تصرف و تخریب شد

13:25 - 05 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۷۹۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی استان کرمان رفع تصرف و تخریب شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رفع تصرف و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه خبر داد.

خبرگزاری میزان - مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اظهار کرد: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط افراد سودجو و زمین خوار اقدام به تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی اراضی واقع در کوهپایه شده بود با حمایت دستگاه قضائی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری را از مقوله‌هایی دانست که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده این در حالی است که زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *