ادعای مقام‌های غربی درباره عملیات ایران؛ مکرون و شولتز واکنش نشان دادند

14:49 - 27 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۲۲۹
ادعای مقام‌های غربی درباره عملیات ایران؛ مکرون و شولتز واکنش نشان دادند
مقام‌های غربی ادعا‌هایی را درباره اجرای عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی مطرح کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - مقام‌های غربی پس از اجرای عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی در پی حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق، ادعا‌هایی را درباره این عملیات مطرح کرده‌اند.  

این در حالی است که مقام‌های غربی به شکلی واضح از اشاره به حق طبیعی و قانونی ایران در واکنش به هدف قرار گرفتن ساختمان دیپلماتیک خودداری می‌کنند.  

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، ادعا کرد که فرانسه به انجام هر کاری کمک می‌کند تا از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه جلوگیری کند.

مکرون مدعی شد که پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسلوگری ایران نامتناسب بود.

وی با اشاره به اینکه جت‌های فرانسوی به دفع نقض حریم هوایی اردن از سوی ایران کمک کردند، ادعا کرد: حریم هوایی اردن نقض شد؛ ما هواپیماهایمان را به پرواز درآوردیم و آنچه را که باید رهگیری می‌کردیم، رهگیری کردیم.

رئیس‌جمهور فرانسه، گفت که امیدوار است رژیم صهیونیستی را متقاعد کند که با تشدید تنش پاسخ ندهد.  

مکرون همچنین خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران و آنچه تقویت فشار بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به‌منظور پیدا کردن راهی برای صلح در منطقه خواند، شد.  

به گفته مکرون، ایران به جای ضربه زدن به منافع اسرائیل در خارج از اسرائیل، به خود اسرائیل حمله کردند که برای اولین بار این اتفاق افتاده است.

همچنین اولاف شولتز، صدراعظم آلمان خواستار خویشتنداری طرفین شد.

وی با اشاره به اینکه توصیه ما این است که تنش‌ها کاهش پیدا کند، گفت که تهران باید از این حملات خودداری کند.

در همین حال، آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان نیز خواستار تحریم‌های شدیدتر علیه ایران شد.

وی اظهار کرد که تحریم‌هایی در موضوع پهپاد‌ها وجود دارد.

بائربوک، مدعی شد: من قویا حامی گسترش تحریم‌ها ایران هستم، زیرا می‌توانیم ببینیم که اقدامات ایران در حال حاضر چقدر خطرناک است.

ادعا‌های بائربوک پس از آن بیان شد که اورسولا فوندرلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت بروکسل درباره تحریم‌های بیشتر علیه ایران، به‌ویژه در مورد برنامه‌های پهپادی و موشکی ایران بحث خواهد کرد.

دیوید کمرون، وزیر خارجه انگلیس هم ادعا کرد که انگلیس به دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر ایران پیوست تا از تشدید درگیری جلوگیری کند.

کمرون، گفت که رژیم صهیونیستی باید یک بار دیگر تمرکز خود را معطوف وضعیت غزه و تضمین یک توافق برای آزاد کردن شهرک‌نشینان زندانی در غزه کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *