انتخابی حریف یزدانی با مدعیان سرسخت آمریکایی برای رسیدن به المپیک پاریس

8:48 - 26 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۹۳۷
انتخابی حریف یزدانی با مدعیان سرسخت آمریکایی برای رسیدن به المپیک پاریس
دیوید تیلور برای رسیدن به دوبنده تیم ملی کشتی آزاد آمریکا باید ابتدا در رقابت انتخابی از سد مدعیان سر سخت وزن ۸۶ کیلوگرم عبور کند.

خبرگزاری میزان - دیوید تیلور، قهرمان المپیک ۲۰۲۰ و قهرمان ۳ بار جهان، پس از کسب عنوان جهانی خود در سال ۲۰۲۳ و احراز شرایط ایالات متحده برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تا مسابقات سری قهرمانی تیمی المپیک آمریکا منتظر می‌ماند.

طرفداران در سراسر جهان از رقابت تیلور و قهرمان المپیک و قهرمان چند دوره جهانِ، حسن یزدانی لذت برده‌اند. تیلور برنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۱ بود و این تنها باری بود که یزدانی او را شکست داد. تیلور قهرمانی ۲۰۱۹ را به دلیل مصدومیت از دست داد و این تنها سالی است که از زمانی که شماره ۱ آمریکا شد، مدال نگرفته است.

تیلور سال‌ها طول کشید تا شانس خود را در موفقیت جهانی به دست آورد. او در سال‌های اولیه در وزن ۷۴ کیلوگرم شرکت کرد و جردن باروز و کایل دیک از او جلوتر بودند.

تیلور که دو بار قهرمان NCAA، دو بار برنده جایزه دن هاج و چهار بار فینالیست برای ایالت پن استیت است، پس از اینکه مسابقات آزمایشی ۲۰۲۰ از هپی، ولی به تگزاس منتقل شد، سرانجام برای یک سکوی المپیک دیگر در مرکز برایس جردن کشتی گرفت.

زاهد والنسیا، دارنده مدال برنز جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم در سال ۲۰۲۳، در وزن ۸۶ کیلوگرم به نیمه نهایی مسابقات چالش راه یافت. والنسیا پیش‌تر در سال ۲۰۲۳ در وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقه داد و در فینال اوپن ایالات متحده به آرون بروکس با نتیجه ۱۰ بر ۶ باخت. بروکس به Final X صعود کرد تا با تیلور روبه‌رو شود. والنسیا در وزن ۹۲ کیلوگرم توانست به فینال X راه پیدا کند. او برنده مدال نقره زیر ۲۰ سال جهان در سال ۲۰۱۷ بود و در دو تیم زیر ۲۰ سال دیگر به رقابت پرداخت. 

آرون بروکس نیز در حال تبدیل شدن به هفتمین قهرمانِ چهار باره NCAA است که برای پن استیت در کانزاس سیتی برنده شد. او در دو مسابقه در فینال X در سال ۲۰۲۳ به تیلور باخت، سپس در اواخر تابستان به مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال رفت و در آنجا مدال طلا را به دست آورد. بروکس دارای دو مدال جهانی دیگر یعنی طلای جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۱۷ و نقره جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۱۸ نیز است.

چنس مارستلر ستاره جوانان، که با غلبه بر یک نبرد شخصی با اضافه کردن به عضویت تیم جهانی در وزن ۷۹ کیلوگرم در سال ۲۰۲۳ در آمد، به تلاش برای تشکیل تیم المپیک ادامه می‌دهد. مارستلر که چهار بار قهرمان ایالتی و اسطوره‌ای در پنسیلوانیا بود، عضو تیم جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۱۲ بود. کار دانشگاهی او در ایالت اوکلاهما آغاز شد و در لاک هاون، جایی که او یک آمریکایی تمام بود، به پایان رسید. مارستلر جردن باروز را شکست داد و اولین بار به عضویت تیم بزرگسالان رسید. او اکنون به وزن ۸۶ کیلوگرم رسیده است و در این فصل دو مدال بین‌المللی کسب کرده است.

پاتریک داونی عضو ارشد تیم جهانی ۲۰۱۹ پس از ترک حرفه MMA، به کشتی بازگشت. آخرین رقابت مهم کشتی او مسابقات تیمی المپیک ایالات متحده بود که در سال ۲۰۲۱ برگزار شد و در آنجا چهارم شد. داونی در فصلی که تیلور مصدوم شد، تیم جهانی را ساخت. داونی که همیشه در سبک آزاد سرسخت بود، مدال نقره زیر ۲۰ سال جهان را نیز در سال ۲۰۱۲ کسب کرد.

فینالیست‌های سال ۲۰۲۳ ملی‌پوشان بزرگسال، قهرمان الکس دیرینگر و نایب قهرمان مارک هال، به دنبال اولین عضویت در تیم بزرگسالان ایالات متحده هستند.

دارینگر در سال ۲۰۱۳ برنده مدال نقره جهان زیر ۲۰ سال و سه بار قهرمان NCAA در ایالت اوکلاهاما بود. دایرینگر در مسابقات تیمی جهانی ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ دوم شد و در سال ۲۰۱۹ در یو اس اوپن قهرمان شد. هال یک ستاره سبک آزاد جوانان بود که در سال ۲۰۱۴ عنوان جهانی زیر ۱۷ سال و عناوین جهانی زیر ۲۰ سال را در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ کسب کرد. هال قهرمان NCAA برای ایالت پن است. قهرمان سال ۲۰۲۲ آزاد ایالات متحده که اخیراً مدال نقره بازی‌های پان امریکن ۲۰۲۳ را کسب کرده است.

دیوید مک فادن، نایب قهرمان اوپن ایالات متحده در سال ۲۰۲۲، در مسابقات انتخابی آخرین شانس برنده شد تا جایگاه نهایی این رشته را به خود اختصاص دهد. مک فادن که ستاره ویرجینیا تک است، در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال ۲۰۱۸ شرکت کرد. مک فادن پیش از این در وزن ۷۴ کیلوگرم و ۷۹ کیلوگرم کشتی گرفت و در سال ۲۰۲۳ به ۸۶ کیلوگرم رسید.

مسابقات آزمایشی تیم المپیک آمریکا جمعه ۳۱ فروردین و شنبه اول اردیبهشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *