در غیاب آزادکاران ایران کدام کشتی‌گیران مدعی مسابقات جهانی هستند؟

10:40 - 01 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۶۳۷
در غیاب آزادکاران ایران کدام کشتی‌گیران مدعی مسابقات جهانی هستند؟
مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال (امید) قهرمانی جهان روز‌های اول تا ۷ آبان در آلبانی برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - آخرین مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در سومین فصل از سال ۲۰۲۳ میلادی، مانند هر سال مسابقات و رکورد‌های خاطره انگیزی را رقم خواهد زد که دنیای کشتی نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند.

مسابقاتی که در غیاب نمایندگان ایران به‌زودی در تیرانا آغاز می‌شود و دوستداران کشتی از نزدیک شاهد حضور ۶۰۰ ورزشکار بر روی تشک خواهند بود و تعدادی از آن‌ها بزرگ‌ترین ستاره‌های کشتی هستند.

مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال اول آبانماه آغاز می‌شود و چند قهرمان رده سنی جهان، کشتی‌گیرانی هستند که در رده بزرگسالان نقش خود را نشان داده‌اند و چند جوان قوی در روز نخست روی تشک خواهند رفت.

همانطور که در بیشتر مسابقات جهانی این اتفاق وجود دارد، در وزن ۷۴ کیلوگرم شاهد رقابت سختی خواهیم بود. در غیاب مدافع عنوان قهرمانی، محمدصادق فیروزپور، رقابت اصلی بین قهرمانان سابق زیر ۲۰ سال جهان یعنی کیگان اوتوله از آمریکا و جبرائیل گادژیف از آذربایجان خواهد بود. گادژیف در سال ۲۰۲۲ در وزن ۷۴ کیلوگرم مدال طلا را به دست آورد در حالی که اوتوله قهرمان زیر ۲۰ سال جهان در سال ۲۰۲۱ است.

ایران سال گذشته ۴ مدال طلا کسب کرد که فیروزپور در وزن ۷۴ کیلوگرم، برادرش امیرحسین در ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم و امیررضا معصومی در ۱۲۵ کیلوگرم قهرمان شدند. آذرپیرا در وزن ۹۲ کیلوگرم برای مسابقات جهانی بلگراد به جای کامران قاسم‌پور مصدوم روی تشک رفت، اما مغلوب زاهد والنسیا از آمریکا شد. 

معصومی نیز اگر در آلبانی بر روی تشک می‌رفت به رکورد فوق‌العاده خود در کشتی بین‌المللی ادامه می‌داد، چرا که او در رده سنی خود حتی در یک کشتی هم شکست نخورده است. در غیاب معصومی برای حفظ این رکورد و دفاع از عنوان قهرمانی‌اش، عبدالله کوربانوف روسی که در بلگراد پنجم شد و سلیمان مناشویلی گرجستانی دارنده مدال نقره که سال گذشته معصومی را به دردسر انداخت، باید با یکدیگر روبه‌رو شوند.

زیرالدین بایراموف آذربایجانی در وزن ۶۵ کیلوگرم مورد توجه خواهد بود. پونتودرا وازگن قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان محصول جدید در وزن ۶۵ کیلوگرم است. او اکنون دارنده مدال برنز جهان در رده بزرگسالان است و رده زیر ۲۳ سال را ترک کرد تا ستاره جدیدی رشد کند. زیرالدین بایراموف، دارنده دو مدال نقره زیر ۲۰ سال جهان، بهترین فرصت را خواهد داشت برای کسب اولین عنوان جهانی خود در رده امید تلاش کند.

موهیت کومار قهرمان زیر ۲۰ سال جهان در وزن ۶۱ کیلوگرم در تیرانا در وزن ۶۵ کیلوگرم به میدان می‌رود. محمدعلی عموزاد، برادر دوقلوی رحمان قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم جهان در سال ۲۰۲۲ در این پیکار‌ها غایب است.

گرجستان به دنبال تکرار عملکرد سال گذشته است، زیرا صاحبان هر دو مدال طلا سال گذشته؛ جورجی الباکیدزه و ولادیمری گامکرلیدزه به ترتیب در وزن ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم امسال نیز در مسابقات حضور دارند.
در وزن ۷۹ کیلوگرم، اشرف آشیروف (آذربایجان) و ساگار جاگلان هندی منتظر خواهند بود تا گامکرلیدزه را که با مدال نقره مسابقات جهانی بلگراد به پایان رساند، ناراحت کنند.

آرون بروکس (ایالات متحده آمریکا) که به عنوان جانشین دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک در داخل کشورش شناخته می‌شود، حالا پس چهار سال به صحنه بین المللی باز گشته است. او یک مدال نقره از مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۱۸ دارد، اما یک سال بعد هفدهم شد.

تاتسویا شیرآی از ژاپن مدافع قهرمانی در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز تلاش می‌کند تا برای دومین سال قهرمان زیر ۲۳ سال جهان شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *