قتل‌عام ۱۳ کودک در بیمارستان الشفا از سوی رژیم صهیونیستی

12:25 - 09 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۹۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قتل‌عام ۱۳ کودک در بیمارستان الشفا از سوی رژیم صهیونیستی
نظامیان رژیم صهیونیستی در داخل و اطراف بیمارستان الشفا کودکان بسیاری را قتل‌عام کرده اند.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی با نقض آشکار قوانین بین‌المللی به ویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی، ۱۳ کودک را با تیراندازی مستقیم در مجتمع پزشکی الشفا و حومه آن در شهر غزه قتل عام کرده است.

این یک جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت و بخشی از نسل‌کشی است که مردم فلسطین در نوار غزه در ۶ ماه گذشته تجربه کرده‌اند.

بیش از یک هفته است که ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی نظام‌مند و هولناکی را در داخل و اطراف مجتمع پزشکی الشفا انجام می‌دهد.

این جنایات شامل کشتار‌های غیرقانونی و کشتار عمدی غیرنظامیان فلسطینی است. کارکنان امدادی شهادت‌های مشابهی در مورد کشتار و قتل‌عام کودکان فلسطینی بین سنین ۴ تا ۱۶ سال دریافت کرده‌اند.

برخی از تیراندازی‌های مرگ‌بار در زمان محاصره ارتش رژیم صهیونیستی در حالی که خانواده‌های قربانیان در خانه‌های خود بودند، رخ داده است، برخی دیگر زمانی اتفاق افتاده که قربانیان سعی کردند از طریق مسیر‌هایی که ارتش این رژیم پس از تخلیه اجباری آن‌ها از خانه و محل زندگی خود به عنوان «مسیر‌های امن» تعیین کرده بود، خارج شوند.

اسلام علی سلوحه، شهروند فلسطینی، در نزدیکی مجتمع پزشکی الشفا زندگی می‌کند، سلوحه می‌گوید که نظامیان صهیونیست پسران او علی ۹ ساله و سعید محمد شیخه ۶ ساله را در حضور خانواده و هموطنان آن‌ها به شهادت رساندند.

این شهروند فلسطینی گفت که نظامیان صهیونیست به‌طور ویژه کودکان را با گلوله‌های جنگی هدف قرار دادند.

به گفته سلوحه، این خانواده ترجیح دادند در آپارتمان خود با چند تن دیگر از ساکنان بمانند، زیرا پس از بیش از یک هفته محاصره نیرو‌های نظامی صهیونیست در داخل خانه‌شان در میان یورش‌های مکرر، راهی امن برای ترک آن‌ها وجود نداشت.

به‌تازگی ارتش رژیم صهیونیستی از طریق بلندگو به همه افراد اطراف دستور داد که فورا منطقه مسکونی خود را ترک کنند و در غیر این صورت با بمباران خانه خود مواجه خواهند شد.

در نتیجه، ساکنان مجبور شدند به همراه تعدادی از همسایگان خود منطقه را ترک کنند و از جاده پر از اجساد که ارتش رژیم صهیونیستی برای سفر تعیین کرده بود، عبور کنند.

سلوحه می‌گوید که آن‌ها توانستند تنها ۱۰ متر راه بروند تا اینکه ناگهان در معرض تیراندازی شدید قرار گرفتند که به‌ویژه دو کودک او یعنی علی و سعید را هدف قرار داد.

زمانی که آن‌ها قصد داشتند این دو کودک را از زمین بردارند، نیرو‌های نظامی صهیونیست بار دیگر به سمت آن‌ها شلیک کردند و آن‌ها را مجبور کردند پیکر علی و سعید را روی زمین بگذارند و به راه خود ادامه دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین عملیات نظامی گسترده‌ای را با هدف قرار دادن مجتمع پزشکی الشفا آغاز کرد و آن را به یک پادگان نظامی تبدیل و اطراف آن را به یک منطقه نظامی در میان بمباران‌های هوایی و توپخانه‌ای بی‌وقفه و شلیک مستقیم تبدیل کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدام‌های خودسرانه یا فراقانونی باید برای تحقیق و مستندسازی قتل‌هایی که از سوی نیرو‌های صهیونیست در داخل و نزدیک مجتمع پزشکی الشفا انجام شده است، اقدام فوری انجام دهد و اقدامات مؤثری را برای پاسخگویی عاملان و کسانی که دستور این حملات را داده‌اند، اتخاذ کند.

از آنجایی که کودکان فلسطینی بیش از یک سوم قربانیان جنایات رژیم صهیونیستی را در نوار غزه تشکیل می‌دهند، از آغاز جنگ تاکنون ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر از مجموع ۴۰ هزار و ۱۵۶ قربانی، کودکان هستند.

 کشتار این کودکان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی نظام‌مند و روشی به وضوح عمدی است؛ این امر به عنوان مدرک دیگری از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و همچنین نابودی عمدی نسل‌های کامل فلسطینی‌های ساکن در این باریکه است.

جامعه بین‌الملل باید برای دفاع از غیرنظامیان فلسطینی در برابر نسل‌کشی ۶ ماهه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، به سرعت و با قدرت عمل کند. همچنین باید فشار مؤثری برای پایان دادن به جنایات سنگین رژیم صهیونیستی در آنجا مانند حملات این رژیم به مجتمع پزشکی الشفا و سایر تأسیسات پزشکی، اعمال و باید اطمینان حاصل کند که رژیم صهیونیستی از الزامات قوانین بین‌المللی و قوانین جنگ پیروی می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *